annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 523 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Borad
Emne: Re: Identiternes betydning


Hej Arne..

Det var en mystisk respons, du fik skruet sammen der..

Du "forudser", at jeg vil "at søge at retfærdiggøre Israels politik med alverdens argumenter"? Hvordan er du kommet frem til den "forudsigelse"? Hvor i mit indlæg, har jeg talt om Israels politik, ud over eksemplet med de to messianske piger, hvor jeg funderer over hvad det ville betyde, hvis to lande havde forskellige juridiske holdninger til om de var jøder eller ej?

Ville det ikke være nemmere at holde sig til emnet, i stedet for at "forudse" ting, især når du "forudser" ting, som du ikke rigtig har nogen grund til at "forudse"? Hvornår har jeg tidligere skrevet indlæg om én ting, bare for at få det til at blive til en chance for mig, for at være apologet for Israel?

Citat:
Når du gerne vil ind på etnicitet og kultur i Mellemøsten, så er politik jo på det nærmeste uundgåeligt.


Arne, jeg ved ikke om du har været træt eller stresset, da du læste mit indlæg her, men du har da fået det helt galt i halsen, når du er kommet frem til denne din "forudsigelse", samt at jeg - med indlægget her - vil ind på etnicitet og kultur i Mellemøsten (?), især når selve overskriften af tråden reelt fortæller hvad det er jeg forholder mig til, nemlig "identiteter", ligesom det stykke hvor jeg uddyber hvad mit indlæg handler om:

Men spørgsmålet er vel, hvordan vi definerer identiteter, her eksempelvis det at være "araber" og det at være "jøde".. Problemet med identiteter er jo, at der er mange måder at forstå det på.. Én ting er jo hvordan man opfatter sig selv, en anden hvordan man bliver opfattet af andre.. For ikke at tale om hvordan man opfatter den gruppe, man ser sig selv som værende en del af og - igen - hvordan andre opfatter den gruppe..

Så nej, mit hovedfokus er ikke "etnicitet" og "kultur", men "identiteter" og "identitetsforståelse/opfattelse", omend jeg ikke vil afvise, at "etnicitet" og "kultur" er afgørende for hvordan man opfatter sig selv og andre..

Og at dømme ud fra dine mange indlæg, hvor du netop taler om forståelse og se tingene fra den anden side, så ville jeg have troet, at det var et emne som kunne have interesseret dig.. Men du har jo haft en "forudsigelse", så åbenbart ikke;o)..

Citat:
Hvis du vil "hænge dig i" forskellem mellem "arabisk" og "arabisk sproget", så står det dig jo frit for.
Min pointe var blot, at Allah er det arabiske ord for det danske Gud.


Igen, Arne, du har haft brug for at hvile øjnene lidt.. Jeg er udemærket klar over hvad din pointe var og at dette emne ikke havde noget med emnet at gøre, i den tråd hvor jeg læste dit udsagn om at "arabiske kristne og jøder siger Allah", hvilket jeg endda gør opmærksom på i samme tråd:

Også Arnes kommentar om "arabiske jøder" fangede min interesse, men det vil jeg hellere behandle i et andet indlæg, da det er så meget af et sidespor, at det slet ikke har noget med dette emne at gøre:o)..

Udover det, så er det nødvendigt at "hænge sig i" forskellen mellem "arabisk" (altså som tillægsord) og det at være "arabisk sproget" (som mere er en egenskab), når man taler om identiteter i f.eks. antropologien..

For, som jeg jo allerede har været inde på, er en dansker der taler arabisk en "araber" eller er han "arabisk sproget dansker"?


Så umiddelbart ingen grund til dine "forudsigelser", som jeg nu godt personligt mere opfatter som "fordomme".. Men lad os ikke hænge os i detaljer;o)..

Mvh
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk