annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15996173
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2414260
Et andet syn 2012597
Åndelig Føde 1645212
Jesu ord 1538968
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 179 gæster og 168 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: En døgnflue ...

Har Gud villet denne mørkeverden? Det kræver vist en forklaring fra din side?

Du kan jo bare læse mit seneste indlæg og du får klart svar

Og du går af alle ikke ind for forskning - den videnskabelige forskning - men konstant gør du det modsatte nemlig at forvirre alting med religiøs spekulation.

Du har misforstået det religiøse spirituelle som iøvrigt mange andre mennesker - hvor I mister jordforbindelsen og styrter jer selv ud i ÅND uden LEGEME - uden nogen jordisk holdbar forklaring på noget som helst.

Vi skal bare acceptere jeres åndelige religiøse fantasier helt uden nogen legemlighed Skabelse og jordiskhed og menneskelighed.

Det er for langt ude - grænsende til noget psykotisk skizofrent - så meget mangler der jordforbindelsen og det forstandige - det er så videnskabeligt som noget kan være.

Og forskningsresultater om Paulus eller om menneskets oprindelse og evolutionsbiologiske udvikling stamtræ interesser dig overhovedet ikke - blot fordi en kvinde har påstået at mennesker har parret sig med dyr for 5 millioner år siden og sådan opstod aberne. Det er så meget gak gak og giver overhovedet ingen mening.

Hvad der er sket med dig og hvorfor kan jeg kun gætte mig til - men en stor forandring er sket med dig og dit liv her på det seneste - og i disse perioder er du udenfor pædagogisk rækkevidde. God dialog og forstandige samtaler om tingene kan man ikke få endsige gøre sig håb om når du er i den tilstand du er nu.

Samtalen og dialogen og enhver appel til forskning og forstandighed og forståelse med ind over kan vi lige så godt glemme når du har det som du har det nu.

Det er ikke os du snakker med - om du har en forstandig fornuftig snak dialog samtale med andre mennesker vil jeg et og andet sted håbe.

Har du ikke brug for RO og OVERBLIK og FORSTANDS'KRAFT i dit liv. Eller kan du være frit flyvende i det religiøse spirituelle uden nogen som helst jordforbindelse og sund legemlighed - kropslighed.

Hvordan har I VML tilhængere det når I forlader legemet og kroppen og forstanden - enhver grounding og jordforbindelse. Det er jo symptomatisk tegn på skizofreni ikke at kunne rumme og forstå hvad man snakker om - bevare sin grounding og jordforbindelse - forstandighed og sunde kropslighed.

Vi skal kunne tale med hinanden om tingene på en forstandig måde siger Paulus for ellers tror folk der iagttager os at vi er tossede i hovedet.

Er vi ude af os selv er det uden at vi har mistet os selv.

Er vi ude af os selv for at Kristus kan være vores JEG foregår dette uden at vi har mistet os selv - tværtimod bliver vi JEG STYRKET og BERIGET.

KRISTUS ER VORES NYE JEG'LEGEME - et stærkere JEG og SELVSTÆNDIGHEDS LEGEME i verden end tidligere.

Så TRO er ikke et alternativ til VIDEN - til videnskabelighed forskning og forstandighed.

I KRISTUS er vi mere fysisk end fysisk - det er en ny stærk jordforbindelse og legemlighed - nyt og stærkere forhold til Skabelsen - som vores eget legeme og naturen hører Guds Skabelse til.

Det er Gud og det himmelske der er gået ind i jorden - det er en ny og stærkere og sundere og mere forstandig legemliggørelsens virkelighed vi tager imod i KRISTUS

Så kære Jan ABC - du bliver STÆRKERE og SUNDERE og får en meget bedre JORDFORBINDELSE.

Håber du modtager de gode kræfter der er i Kristus jeg her lige har sendt dig.


Gud er jo ikke forvirringens Gud.

Vi må være stærke så vi kan undgå djævelens snigløb imod os. Holde fast ved Kristus der er hovedet ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.

Citat:
Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.
Når I med Kristus er døde fra verdens magter, hvorfor underkaster I jer så påbud, som om I levede i verden: Tag ikke, smag ikke, rør ikke! – alt sammen noget, der skal bruges og forgå – det er kun menneskers påbud og lære. Det går for at være visdom med selvvalgt gudsdyrkelse, falsk ydmyghed og skånselsløshed mod legemet, men det har ikke nogen værdi, det tjener kun til kødelig tilfredsstillelse


Til dig og Carsten
Seneste indlæg
Adskille stat og kirke?
af Arne Thomsen
27/05/2024 08:56
Vigtige præciseringer
af somo
24/05/2024 20:08
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Nyheder fra DR
Regeringen vil skære 1.000 årsværk v..
28/05/2024 20:38
Ørsted indgår forlig om skrottede havv..
28/05/2024 19:15
Om to år kan beboere til det brændte G..
28/05/2024 18:26
Danmark giver 785 millioner kroner til D..
28/05/2024 18:10
Georgiens parlament afviser præsidenten..
28/05/2024 17:26
Nyheder fra Religion.dk