annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15810923
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394358
Et andet syn 2000135
Åndelig Føde 1571492
Jesu ord 1530964
Galleri
Kortnæbbet Delfin Nørresundby
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 60 gæster og 31 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: En døgnflue ...

Tiden venter ikke.

En sætning der har kørt i min bevidsthed som en døgnflue en tid.

Mange kender nok dette med en melodi man har hørt, som hele tiden ”afspilles”.

Sætningen har bragt mig til at tænke på tid, fortid, nutid, fremtid og evighed, som bevidstheden skaber, og hvordan bevidstheden kan styres ved at fokusere, enten mod eller væk fra noget, med mindre tankerne besætter en, så som smertefulde erindringer og/eller euforiske hændelser eller andet som fastholder.

Det spøjse er jo, at det oplevede vi kalder erindringer ikke mere findes – andet end i bevidstheden.


Så er det jeg tænker om begrebet evigheden, som af nogle forbindes med håb - håbet som noget de fleste nok har i deres liv i forskellige udgaver, at - når det er bevidstheden, der har skabt begrebet evigheden, hvilke håb kan mennesket så há at se frem til, hvis det da behøves, men - en eller anden drivkraft skal der jo til, med mindre man kan klare sig med en sætning som: At i morgen står solen også op.

Selv om det kan give håb om noget bedre i morgen, indbefatter sætningen ikke tanken om døden, men netop evigheden -

... dog mener jeg håbet, det at se frem til noget kan styrke og give energi – selv om det også hvis håbet ikke indfries kan skuffe.


At føle sig elsket og vide man selv kan give kærlighed videre, minimere håbets tilstedeværelse i ens liv, dog kan man jo stadig håbe på mere fred og bedre vilkår for alle verdens mennesker og arbejde derfor, som jo også er et kærligheds udtryk.


Den anden dag fortalte en kvinde mig, det vigtigste var at være/gøre noget for andre. Derved hjalp man sig selv og den anden, og håbet ville derved spire hos begge mens vi venter på døden.

.

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Cyperns udenrigsminister: Første skib m..
09/05/2024 13:18
Motorvej ved Horsens genåbnet efter uhe..
09/05/2024 12:33
Irsk universitet dropper Israel-invester..
09/05/2024 11:35
'National nødsituation': Sydkorea opret..
09/05/2024 10:54
I anledning af Ruslands 'Sejrsdag' blive..
09/05/2024 10:44
Nyheder fra Religion.dk