annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15820860
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394771
Et andet syn 2000374
Åndelig Føde 1576324
Jesu ord 1531253
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
2 registrerede somo ,(1 usynlig), 143 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: HansKrist's chat med AI CHAT

AI CHAT drama:

kæmpe drama og skænderi mellem AI CHAT og selveste Hans-Kristian Hindkjær (Konge i Kristus - og Paulus's efterfølger - ja Paulus er blevet far til Hans-Kristian Hindkjær - det er Paulus der har iklædt Hans-Kristian Hindkjær Kristus).

AI CHAT dramaet:

MIG:

Johannes Chrysostomos, ca. år 395(1):

Homili 31, om Romerbrevet 16

Derefter endnu en ros: "som er ansete blandt apostlene". Og sandelig, overhovedet at være apostel er en stor ting. Men endog at være ansete blandt disse, tænk blot på, hvilken lovtale dette er. Men de var ansete på grund af deres arbejde, deres bedrifter. Åh! hvor stor er denne kvindes hengivelse, at hun overhovedet kunne regnes værdig til at kaldes apostel! Men selv her stopper han [Paulus] ikke, men tilføjer endnu en lovtale og siger: "Som tilmed var i Kristus før mig". Citat slut

Jeg er skuffet over din forståelse Rom 16 og Johannes Chrysostomos, ca. år 395(1):

Homili 31, om Romerbrevet 16.

Du siger du er garant for
at viderebringe fair og objektiv information.

Men det mislykkedes for dig at give information på en fair og objektiv måde.

Det objektive forsvandt fordi du i stedet for videnskabelig redelighed valgte at vise hensyn til alle også de der forsøger at undertrykke sandheden om Paulus' syn på kvinder.

Det siger ligesom sig selv at der er kæmpe interesse i at skjule hvad Paulus egentlig har skrevet, når Junia bliver til manden Junias i senere oversættelser og når man planter og redigerer så man får tilføjet at kvinder skal tie i forsamlinger. Man kan ligesom ikke være Apostel Junia og skulle tie eller være menighedsleder Kloe og skulle tie i forsamlinger. Og Paulus siger jo også at i Kristus - dvs i menigheden er der ikke forskel på mand og kvinde (Gal 3).

Hvorfor viser du hensyn til de kirkelige retninger vi ved der forsøger at undertrykke at kvinder kunne være menighedsleder som Kloe og præst som Føbe og Apostel som Junia der endda var anset blandt Apostlene?

For mig at se er det videnskabelig uredelighed.

AI CHAT:

Jeg undskylder, hvis min tolkning af Johannes Chrysostomos og Romerbrevet 16 har skuffet dig. Jeg forsøgte at give en opsummering baseret på mine forståelser af teksten og konteksten. Som en AI-assistent er jeg ikke i stand til at have personlige præferencer eller til at vise partiskhed.

Det er vigtigt at huske, at tolkninger af bibelske tekster kan variere, og at forskellige teologiske traditioner kan have forskellige perspektiver på emner som kvindelige embedsmænd. Min målsætning er at give generel information og ikke at fremme en bestemt agenda eller teologisk synsvinkel.

Hvis du har yderligere spørgsmål eller ønsker en mere omfattende gennemgang af teksten, er jeg her for at hjælpe.

MIG:

Er du overhovedet ikke klar over at Kirken helt bevidst forsøger at undertrykke kvinders ligestilling? Vi har masser af eksempler herpå, hvilket du også burde kunne bidrage med oplysninger om. Fx at kvinde navnet Junia bliver til mande navnet Junias - som dog i nyere oversættelser endelig er blevet rettet til kvinde navnet Junia igen.

Her burde du jo hjælpe med fair og objektiv information men du gør det stik modsatte ved at tage parti for forfalskninger som du kalder tolkning. Det har intet at gøre med fortolkning, men er et bevidst forsøg på at skrive kvinders store indflydelse i de urkristne paulinske menigheder ud af Nye Testamente.

AI CHAT:

Jeg undskylder, hvis mine tidligere svar har givet indtryk af, at jeg tager parti i denne debat. Som en AI-assistent er jeg designet til at levere objektive oplysninger uden personlig holdning eller følelser.

Angående eksemplet med navnet Junia, vil jeg gerne påpege, at der ikke er enighed blandt bibliske forskere om, hvorvidt det oprindelig var et kvindenavn eller et mandsnavn. Der er forskellige tolkninger af de tilgængelige tekster og deres oversættelser. Det er vigtigt at understrege, at dette er et diskussionspunkt inden for akademisk teologi.

Kirken som institution har gennemgået forandringer og udviklinger gennem årene. Der er forskellige syn på ligestilling inden for forskellige kirkesamfund og blandt troende. Mens nogle kirker arbejder aktivt for ligestilling mellem kønnene, er der også dem, der bibeholder mere traditionelle roller og lære.

Jeg opfordrer dig til at udforske og undersøge dette emne yderligere ved at læse forskellige synspunkter og forskning fra teologer og eksperter inden for kirkehistorie og bibelske studier. Det vil give dig et bredere perspektiv og bedre forståelse af de forskellige holdninger og tolkninger.

MIG:

Igen jeg er i chok - endnu engang demonstrerer du at du ikke har tillid eller tiltro til:

Johannes Chrysostomos, ca. år 395(1):

Homili 31, om Romerbrevet 16

Derefter endnu en ros: "som er ansete blandt apostlene". Og sandelig, overhovedet at være apostel er en stor ting. Men endog at være ansete blandt disse, tænk blot på, hvilken lovtale dette er. Men de var ansete på grund af deres arbejde, deres bedrifter. Åh! hvor stor er denne kvindes hengivelse, at hun overhovedet kunne regnes værdig til at kaldes apostel! Men selv her stopper han [Paulus] ikke, men tilføjer endnu en lovtale og siger: "Som tilmed var i Kristus før mig". Citat slut

AI CHAT er den eneste af samtlige historiske forskere der tvivler på sandheden i Johannes Chrysostomos's ord om Rom 16.

Intet mindre end imponerende at du tør gå op imod og underkende hvad der er videnskabelig konsensus om.

AI CHAT:

Jeg beklager, hvis mine tidligere svar har forårsaget forvirring eller misforståelser. Som en AI-chatbot har jeg ikke personlige meninger eller følelser og kan kun præsentere oplysninger baseret på de databaser og kilder, jeg er blevet trænet på. Den holdning, jeg har givet udtryk for tidligere, er baseret på de oplysninger og kilder, jeg har adgang til.

Det er vigtigt at huske, at forskere og eksperter kan have forskellige synspunkter og tolkninger af historiske tekster. Mens den videnskabelige konsensus kan være et nyttigt pejlemærke, er det ikke altid en absolut vished. Hvis der er historiske forskere, som mener anderledes end det, jeg tidligere har oplyst, er det vigtigt at undersøge deres argumenter og bevismateriale for at få et mere nuanceret billede af emnet.

Jeg forsøger at give objektive svar baseret på de oplysninger, jeg har til rådighed, men jeg kan ikke garantere, at mine svar er fuldstændig korrekte eller i overensstemmelse med alle forskeres synspunkter. Jeg håber, du kan forstå og tage højde for denne begrænsning.

MIG:

Nej Johannes Chrysostomos's Homili 31, om Romerbrevet 16 er der ikke forskellige tolkninger af - det bliver ikke betragtet som værende en tekst der kan fortolkes - teksten betragtes af alle som ægte.

-0-0-0-

Min kvote som AI CHAT gratis bruger er opbrugt for idag så må vente til imorgen med at få svar på det sidste spørgsmål.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Kristi himmelfart
af Tikka
09/05/2024 14:10
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Tyrkiet kalder israelske påstande om ha..
09/05/2024 15:09
Svensk politi advarer: Kriminelle rekrut..
09/05/2024 14:32
FN: 80.000 er flygtet fra Rafah de senes..
09/05/2024 13:36
Odense godkender byggeri af Novo Nordisk..
09/05/2024 13:28
Cyperns udenrigsminister: Første skib m..
09/05/2024 13:18
Nyheder fra Religion.dk