annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689000
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382330
Et andet syn 1991925
Åndelig Føde 1525772
Jesu ord 1523544
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, ABC ,(1 usynlig), 428 gæster og 126 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åh disse ÅBENBARINGER 🔥💕

Citat:
Gerth


Du kalder dig selv for en pioner om - Vores "trance" dagdrømmerier er jeg den første der bliver opmærksom på i forhold til vores mental hygiejne og sundhed."
Nej, psykologi og neurovidenskab vidste dette før du idag!



Nu har jeg talt om dette forhold i 30 ja 40 år. Som ingen andre. Jeg har gjort det almen kendt.

Går vi så langt tilbage har neurovidenskab ikke fat og styr på forholdet. Men jeg forudsagde det blot ville blive et spørgsmål om tid så ville neurovidenskab også begynder at interessere sig for spørgsmålet - hvilket så småt er ved at ske i dag.

Neurovidenskab har haft opmærksomhed på hvor vigtigt nattens drømme er for vores mentale sundhed.

Men jeg taler om vore dagdrømmerier - vores trance dagdrømmerier.

Og nu du er så klog at du siger psykologi og neurovidenskab har talt om disse forhold som jeg gør det må du meget gerne finde eksempler.

Det kan du ikke da der kun er HansKrist der arbejder med et begreb som vore:

Trance Dagdrømmerier.

Men find gerne eksempler Gerth.

Bergson er interessant her og han har også inspireret mig.

Selvfølgelig findes forholdet beskrevet i litteraturen - men jeg arbejder med det fagligt sagligt og stiller det klogt op som et alternativ til meditation og mindfulness og dette at være i NU'et.

Ingen forstår at analysere og stille fokus på spørgsmålet - tage spørgsmålet op i en moderne sammenhæng.

Neurovidenskab idag nærmer sig da de undersøger hjernens Default Mode. Men jeg har jo talt om forholdet i mange mange år.

Trance har ofte været sat i forbindelse hypnose og selvhypnose - men bemærk at det ikke er i den sammenhæng jeg retter min opmærksomhed. Jeg er kritisk overfor hypnose og selvhypnose.


-0-0-0-


Citat:
Gerth:

Min åbenbart værdighed fortjener ikke længere dine negative ord imod mig, hvor du fortsat kalder mig for alt andet end den, jeg er. Du snakker om henrykkelser og ekstase, hvilket jeg oplever i ´mit´ åbenbaring, så jeg tror ikke længere på din modstand!



Du snakker om henrykkelser og ekstase, hvilket jeg oplever i ´mit´ åbenbaring, så jeg tror ikke længere på din modstand!


Nej du har læst om henrykkelser og ekstase hos HansKrist og fra ham har du stjålet ideerne om henrykkelser og ekstase.

Før du mødte HansKrist og læste hvad han skrev har du ikke nævnt noget med henrykkelser og ekstase.

Når man får gode ideer fra andre skal man nævne disse andre.

Før du kom Gerth har jeg endda defineret at alle religiøse åbenbaringer beror på en ekstase.

Vi bliver nødt til at være ude af os selv for at give plads til at noget andet kan være "inde" - gribe os i hjertet med dets nærvær. Hvilket egentlig er definitionen på en ekstase.


Din værdighed må du bevise over tid. Og din adfærd her på Trosfrihed har for en stor del været uværdigt og latterligt - infantilt skørt. Endnu har du ikke vist os du er voksen og formår at opføre dig med en vis værdighed over en længere periode, årrække.

Du troede du kunne opføre dig normløs - grænseløst barnligt og skørt uden at det gik ud over din værdighed. Du bliver bedømt på din adfærd Gerth og opfører du dig uværdigt så mister du på kontoen værdighed.

Fx din helligånd har du sølet til i uværdighed så det var tydeligt at du ingenting aner om begrebet og størrelsen Helligånden - men alligevel bruger du ordet begrebet på skrømt.

Hvis du har lagt din uværdige adfærd bag dig må vi nok takke HansKrist der jo som den eneste ikke har været bange for at opdrage på dig. Siger dig sandheden om dig selv og din adfærd.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 13:02
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Spis en bønne-brownie eller tag cyklen ..
25/04/2024 13:14
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Beredskab er nu i normal drift: 'Børsen..
25/04/2024 11:56
Nyheder fra Religion.dk