annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 482 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åh disse ÅBENBARINGER 🔥💕

Yngre menneskers hjerner er under opbygning og ombygning i puberteten

Ældre menneskers hjerner er faldefærdige bygninger hvor vi må være glade for den restaurering og vedligeholdelse Gud gider og hvor vi må frygte den dag Gud mister sin tålmodighed og river hele bygningen ned.

Nej pjat

Dagens Humør er som Dagens Vejrudsigt

Som vi begyndte at interessere os for Vejret og at kunne forudsige Vejret så burde vi måske også begynde at interessere os for Humøret og eventuelt at kunne forudsige Humøret de næste par dage eller måske ligefrem en 14 dages prognose.

Et "underligt humør" hvad skal det ikke ende med - sådan en lummer sensommer dag sidst i august

Hvad kan vi vente os - hvad har vi i vente

Gud og Humøret er lidt det samme

Er et menneske interesseret i Gud er det også interesseret i Humøret

Det er lidt det samme

Forunderlige Vejrudsigt = forunderlige Humørudsigt = vores forunderlige liv med Gud

Skal vi forstå Paulus må vi se på mandens HUMØR

Var Paulus i dårligt humør?

Nej det var synd at sige at Paulus var i dårligt humør - tværtimod

Vi kender næppe et menneske i så godt humør

Var Paulus humørforladt = var Paulus Gudsforladt

Nej ved Gud manden ikke var

Paulus er den største PSYKIATER verden har kendt - han har gjort mere godt på det psykiatriske område end moderne videnskabelig medicinsk psykiatri kan drømme om

KRISTUS har i 2000 år været bedste PSYKOFARMAKA verden har kendt til

Er KRISTUS en bitter pille at sluge - nej slet ikke - så derfor er det også lidt underligt hvor få mennesker der tør tage den medicin Paulus udskriver

Nogle synes at KRISTUS er forbudt doping - "fup og humbug og snyd" - for hvorfor skal vi gennem SPIRITUALITET øge vores humør lykke og glæde og gåpåmod og sundhed

Han/hun har snydt med det forbudte stof (nadver) KRISTUS

HENRYKKELSENS og EKSTASENS og GLÆDENS MESTER er PAULUS - denne VITALE SPIRITUALITET er takket være PAULUS blevet kristendommens DNA eller ESSENS og musik og sang er HENRYKKELSENS og EKSTASENS - denne JUBEL og KRAFT's rette udtryk:

Paulus: Undervis og forman med al visdom hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng med tak i jeres hjerte til Gud.

Paulus: lad jer fylde af Ånden, tal til hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng og spil af hjertet for Herren.

At vi tør GLÆDES - at vi tør EKSTASEN - VANVIDDET - at vi tør HENRYKKELSEN - at vi ikke er bange for at blive os selv løs og fri - løse og frie af os selv - for en stund glemme os selv - og i en HENRYKKELSENS EKSTASE og VANVID lade os GRIBE og BESÆTTE af noget ⚽ og nogen ❤️💕 kæresten fx - JA DETTE MÅ VI TAKKE PAULUS FOR - at vores SPIRITUALITET og KIRKELIV eller GUDSTJENESTE LIV - er så livskraftig og livsduelig og VITAL må vi takke den gode Paulus for - hvilket HUMØR - impuls af HUMØR og SPIRITUALITET er vi menneskeheden ikke her blevet begavet og beriget med.


-0-0-0-0-


Jeg tror det er på et lidt for avanceret højt niveau du bevæger dig HansKrist

Til trods dit pædagogiske fif med at gøre en fortolkning Paulus læseværdigt og endda letlæseligt og sjovt -- tror dog ikke der er nogen her der forstår den faglige dybde og rækkevidde af dine tanker


Og så dog - næppe nogen kan læse dine tekster uden at være blevet ramt for tid og evighed - efter dig og dine tekster vil et menneske altid være blevet beriget med en dybere forståelse tingene

Det er ikke for små børn

Vi er på et uhyggeligt højt niveau

Se HansKrist det var jo ikke dig der skulle skrive denne bedømmelse vurdering - ja det burde du have overladt til andre at udtale sig om


Hvad vil du sige til de mennesker der tænker efter at have læst dig:

Jamen er det religiøse spirituelle åndelige - SPIRITUALITET - virkelig bare det HansKrist forklarer os

Og er det som HansKrist forklarer det - så har jeg jo investeret alle mine penge et forkert sted - bildt mig selv en masse vrøvl ind omkring det religiøse spirituelle åndelige - omkring SPIRITUALITET


Jeg vil svare: korrekt det er ikke så svært som I gør det til

Og måske I lige i første omgang bliver skuffet over hvor klart enkelt og tydeligt jeg har beskrevet det for jer

Men hold fast i hvad jeg siger og der åbner sig en forunderlig virkelighed for jer


Vigtigt for mig er at folk stopper deres evindelige vrøvl om hvordan det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET skal forstås

Som om der er noget vi skal OVERTRO - for nej vi skal ikke OVERTRO noget som helst

Paulus forbyder dette

da han forlanger at vores TRO = trosliv og dets SPIRITUALITET er seende og tænkende - ikke blind

Det er fuldt forståeligt og praktisk anvendeligt og tro og viden (forståelse) er bestemt ikke hinandens modsætninger
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
Nyheder fra Religion.dk