annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 210 gæster og 71 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Nå da da ...


Citat:
Det guddommelige - den ånd - jeg fornemmer - oplever, ved jeg intet om.
Det eneste, jeg kan sige, er, at jeg oplever, at den ER, og at den føder kærlighed og ærbødighed i mig.
Jeg kan derfor ikke besvare dine - som jeg oplever dem: upassende - spørgsmål om oprindelse.
Det er altså noget, jeg oplever - fornemmer - som virkeligt - ikke blot noget jeg tror.
Hmm …
Upassende
Nu er det vel sådan, at det man bringer til torvs på et debatforum kan der stiles spørgsmål til med tanke om evt. debat?

Ånd
I øvrigt er det da ikke uvæsentligt hvor det man fornemmer kommer fra, og da især ikke når dette noget er alt og i alt.

At dette/denne ukendte ånd, men dog virkelige som er i alt – også i min pc føder kærlighed og ærbødighed i dig forstår jeg ikke
Forstår godt man kan være taknemmelig for ”det hele” - og da især hvis man sidestiller det med intet og ingen gud kender og eller tilbeder, så tilbedelsen flyttes fra gud til livet og alt det materielle/min pc. … som jo vel er en synder når du taler om: menneskers tilsvining af denne klode

De kristne
Her ved jeg så nu, at din definition på det at være en kristen er, når et menneske: har tilsluttet sig kristne kirker – såsom luthersk-evangeliske, katolske og ortodokse m.fl.

Nu skal jeg nok undlade, at spørge dig om hvori denne tilslutning består, og om det indbefatter deltagelse ud over kultur kristnes dåb, bryllup og begravelse –

Det som er mere interessant er, når du skriver:
Citat:
men det undrer mig fortsat, at kristne har så lidt respekt og ydmyghed overfor "skaberværket", som de jo selv er en del af
og uddyber:
Citat:
Den manglende respekt ser jeg i, at de ikke modvirker vi menneskers tilsvining af denne klode i skaberværket.
Hvad er det helt konkret, du mener disse mennesker ikke lever op til efter din mening?

Gør du selv det, som du generaliserende siger om disse mennesker, du kalder kristne ikke gør?


Det spøjse er tilmed, at samtidig med din undren over de kristnes manglende indsats har du kærlighed og ærbødighed over for dem – ikke sandt? – gud er jo alt og i alt

Kan man respektere – ha ærbødighed og kærlighed til mennesker man mener ikke har respekt og ydmyghed nok, så de modvirker andres svineri af kloden?

Ærbødighed: som udviser eller vidner om stor respekt og evt. ydmyghed over for nogen
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=%C3%A6rb%C3%B8digt

I øvrigt underligt du pålægger disse mennesker denne opgave.


***
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Nyheder fra Religion.dk