annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658771
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380208
Et andet syn 1989590
Jesu ord 1522457
Åndelig Føde 1514772
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
0 registrerede 426 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Henrik Stiesdal: grøn energi og teknologi

Vindmølle industriens FATHER nr 1 Henrik Stiesdal

Apropos Danmarks første Klimalov valgte jeg idag at droppe filosofi og teologi og istedet for undersøge hvad der sker ude i den virkelige verden, i virkeligheden.

Og mit valg faldt på ham her:

Henrik Stiesdal (se videoen):

Moderne Vindmølle industriens "FATHER"

During his professional career, Stiesdal has made more than 175 inventions and has received more than 650 patents related to wind power technology.

- Siemens "guldfugl" (Chief Technology Officer i en årrække) og da han trækker sig tilbage i 2014:

"Min kone kalder mig for en ynkelig fiasko som pensionist, for jeg beskæftiger mig jo alligevel med alt muligt, har han fortalt"

In 2016, he became affiliate professor at DTU Wind, the Technical University of Denmark´s Department of Wind Energy.

Idag satser Henrik Stiesdal:

www.stiesdal.com

Stiesdal A/S carries out its technology development in three subsidiaries:

1):

Stiesdal Offshore Technologies A/S, developing industrialized, low-cost floating and bottom-fixed wind turbine foundations

2):

Stiesdal Storage Technologies A/S, developing electrical energy storage with 10-100 h storage capacity

3):

Stiesdal Fuel Technologies A/S, developing carbon-neutral fuels for heavy vehicles and ocean-going ships, and carbon-negative fuels for aircraft

Henrik Stiesdal havde jeg fornøjelsen af at gå i gymnasiet med tre år i Herning - han sad bagerst i klassen og var altid i godt humør og han lignede Einstein, havde ihvertfald Einstein frisure og Einstein IQ mellem ørerne, hvilket ingen af os var i tvivl om. Og i idrætstimerne spillede han fodbold med drengene og han gav sig 100%, han var så passioneret, det var tydeligvis sjæl og krop i ekstase, en total oplevelse for ham. Intellektuel har han aldrig virket, dertil var han for praktisk orienteret, nærværende, social og kammeratlig og ja altid i godt humør. Han var politisk bevidst og meget vel orienteret og havde sine meningers mod.

Nu jeg her tænker på ham de tre år på gymnasiet, så er det hans lyse sind, gode humør og hvor meget han morede sig, hvor lattermild han var, masser af grin og smil, glimt i øjet og charme (dog altid passende afdæmpet, aldrig hysterisk eller højrøstet) der altid kom fra ham i klassen, der hvor han sad. Klassens kloge dreng med det lyse hoved var et lyspunkt af liv glæde. Jeg observerer det samme idag hos Henrik på videoen, det skinner igennem selv om han er i en saglig faglig seriøs mange kroner ører milliard kontekst. Han virker så positiv og optimistisk, ser løsninger og muligheder for sig, for fællesskabet, samfundet, grøn er håbet karakteriserer Stiesdals gemyt og eventyrlige økonomiske betydning for Danmark, Skandinavien og nordvest Europa. Det siger sig selv at i fysik og kemi timerne var der et ligeværdigt godt samspil til underviseren. Om jeg husker korrekt var de personlige venner og havde interessen at fotografere, fotokunst, sammen.

Han tar miljø og klima spørgsmålet alvorlig, ser vi er alvorlig udfordret her, men han bevarer håbet og ser konstant nye forbedrede løsninger på spørgsmålet og har jo som enkeltmand mere end alle andre også fundet og opdaget løsninger på den udfordring, den største udfordring menneskeheden måske nogensinde har stået overfor.
Seneste indlæg
Så er der linet op...
af Anonym
20/04/2024 07:19
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Nyheder fra DR
Skidt kvalifikation sender Magnussen lan..
20/04/2024 09:49
Forsvarsmesse mødes af pacifister: Jeg ..
20/04/2024 09:27
Taylor Swift skriver historie efter udgi..
20/04/2024 09:25
Får på motorvejen fra morgenstunden
20/04/2024 09:15
Danmarks største spilfestival sætter f..
20/04/2024 09:01
Nyheder fra Religion.dk