annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Spiritualitet - skitser og udkast

Citat:
så har jeg netop lige opdaget en ny i mig hellig styrke. Såsom, Jeg kan nu mærke, at ´lykken´ for mig er at arbejde videre på CAFE OPLYSTHED og møde forhåbelig hjælpende folket med prædikener, hvilke især handler om det guddommelige med hellig ånd i form af mennesker med mere og at det er åbenbart supergodt for mig. Idag følte jeg meget stress på grund af bindegalt generende scenarier stort set hele dagen men, da jeg senere sad med en prædiken til en yngre ukendt kvinde om dette hellige, forsvandt pludseligt al stress i både mit sind og krop og så havde jeg det bare hyggeligt i denne samtale på et dårligt møbel.



Du må være på rette vej og hvorfor ikke holde fast i noget der virker for dig. Det burde vi alle gøre, også der hvor vore tanker og beskæftigelser ikke er "main stream", ikke er lige som man er, gør og tænker.



Citat:
Jeg bryder mig ikke om ifølge min opfattelse af dine skriverier her, hvor du påstår, at det der hypnose værk er Kongevejen til frelse, fordi jeg er sandheden, lyset og livet efter døden. Måske du istedet for den slags spirituelt selvhøjtidelige ord angående din ´praksis´ hvilken jeg endnu er uvidende om officielt, du kan postulere, at det bare er en´ åndelig vej blandt andre ? Dog vil jeg ikke altid kritisere dit virke her, fordi så skal jeg jo læse alle dine emner.


"Hypnose værk" ???

Der er hverken en autoritet eller anden person inde over der udfører hypnose og da jeg sagde at bøn ikke var vores "plapren" løs, men var os der "holdt kæft" "bøtte" om vi sådan kan sige det, så er det heller ikke selvhypnose. Hvad Helligånden eller Ånden vil sige os, meddele os, og ellers give os, eller frembringe af fryd sødhed, sødme og nydelsesmidler (salighed og wellness) må vi bare være modtagende overfor og taknemlig for.

At være i trance er også at være i bøn, som jeg så smukt har beskrevet det i de første par indlæg så alle kan forstå det. Trance er den form for transcendens (overgivelse, hengivelse) hvor Gud og/eller Guds Ånd (Den Hellige Guds Ånd - Helligånden) ret kan komme til i vores liv. Forholdet kan blive meget stærkt, nogle mennesker har en rigtig go kontakt til Ånden, Den Hellige Guds Ånd, Helligånden, så Paulus taler om at de vandrer i Ånden, lever i Ånden = i KRISTUS.

Trance er en go ting og alle kunne profitere af at være i trance fuldt og helt et par gange om dagen. I Trance får vi adgang til det sunde opium, vores biologiske legemes egne endorfiner, nydelsesmidler og stimulanser vi ikke behøver at tage udefra som stoffer af nogen slags, vi har nemlig gennem vores religiøse spirituelle trance intelligens selv adgang til disse vigtige nydelsesmidler og stimulanser uden at det skulle være nødvendigt at indtage noget udefra, for det kommer indefra, er derinde som en naturlig del af det at være i besiddelse af en endokrinologisk hjerne og krop/legeme. Vi render rundt med vores eget indre apotek, ja vi har selv i os den medicin og det immunforsvar vi behøver for at kunne kurere os selv. Blot kræver det lidt åndelig intelligens og snilde, lidt religiøs spirituel intelligens, hvor vejen, kongevejen er vores flair for trance, at bringe os selv i trance, hvorved vi får kontakt til underbevidstheden, det ubevidste, SELVET eller ArkeÅnden, Gud eller Guds Ånd.


Alene at læse her hvad jeg skriver bringer folk i velbehagelig frydefuld trance og folk tænker, ham HansKrist er dog godt nok en klog mand der ved hvad han snakker ombyg han gør alting forståeligt og tydeligt, forklarer fx hvad det er Paulus taler om og hvad den religiøse spirituelle dimension dækker over, som det inkluderer det med Gud, hvordan pokker dette dynamiske levende begreb og størrelse skal forstås. At tænke om Gud som skulle Gud eksistere uafhængigt mennesket er barnligt pjat som Bibelen afviser straks fra første Mosebog. Der findes som Barth siger, ingen Guds menneskeløshed, men der findes en menneskets gudløshed, mennesker der ikke vil vide af Gud, Ånden, Arkeånden, Guds Ånd, Helligånden, i deres liv. Dem om det, det er dem der fattes noget, mangler noget.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk