annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
0 registrerede 497 gæster og 215 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook

Jeg har en aftale med Mark Zuckerberg og Dronning Margrethe om at jeg skal gøre mig unyttig.

Dagens fuldstændig unyttige anstrengelser. Intet formål andet end jeg skulle have tiden til at gå med noget fuldstændig unyttigt unødvendigt der ingen verdens behov var for.

"Prøv at gøre noget, der ikke er nødvendigt, noget der ikke er behov for, noget unyttigt" sagde hun virkelig det???

Og som Dronningens duksedreng (det var da godt du ikke skrev duskedreng) jeg vil straks præsentere jer for en masse unødvendigt der ikke er behov for og som ej heller kan bruges til noget:

Menneskets udfordringer med at få taknemmelighed og tilfreds med ind over sit liv, bunder oftest i hvor svært det har det med at skulle erkende sine begrænsninger (at det snart skal død). For tør vi sige tak og udviser vi taknemmelighed, så har vi også godtaget og sagt ja til det endelige og begrænsede liv vi frister (at vi snart skal død) og ikke mindst sagt tak for alt det gode vi har, hvor meget der jo er godt i vores liv, hvor meget godt der jo er i vores liv.

Der er faktisk kun godt i vores liv, "livet er dejligt" men alligevel kan vi ikke få øje på det og dermed få en taknemmelig værdsættelse med ind over vores liv. Lære at leve lidt mere i tak og skænkethed, i taknemmelighed.

Der er overhovedet ikke tak og tilfredshed og mådehold i det moderne menneske. Nul format.

Vi er snotforkælede og uforskammet utilfredse til trods. Hvorfor vi alle burde have et spark i røven til Syrien. Og de der skriger om at de betaler for meget i skat skulle have et spark i røven til de lande hvor man ikke betaler skat. Så kan det nok være tonen ville få en anden lyd.

Vi har fået nogle få år som vi gør klogt i at elske, blive gode venner med.

Uanset om vi samler på gode år eller skønne dage eller vidunderlige timer, lykkelige stunder, eller uovertrufne øjeblikke, højdepunktsoplevelser, så skal vi huske at sige tak hver aften før vi lukker vore øjne og forstå at disse erfaringer og oplevelser er hjemme som i hus, som i sikker havn og aldrig vil kunne forgå eller mistes igen, de er vores for al fremtid som dyrebar livserfaring, liv der er levet og som er skibet sikkert i havn.

I dag kan blive en god dag imorgen, når i dag er blevet igår. I dag vil gå og blive til igår imorgen uden at være forgået, selv i forgårs vil aldrig forgå.

Dagene går uden at forgå, for de bliver skibet ind i livets mest vidunderlige skønneste og sikreste havn vi har, livserfaringens havn.

Hjemme "i hukommelsen" skiber vi dagene i vores livs sikreste havn, lastet som de alle er med værdifulde skatter af de skønneste oplevelser kommer vi dag for dag i besiddelse af den rigeste havneby i hele verden som livserfaringen må siges at være.

Glæd jer derfor over den jeres livserfaringernes verdens rigeste havneby I hver især bygger så flot op dag ud og dag ind.

Mennesket har fortid som livserfaring. Og uden livserfaring ville mennesket opføre sig som om det ingen fremtid havde, som om det var uden fremtid.

Ud over at mennesket er født med behov, drive og motiv, intentioner (der gør at vi skal nå frem til noget hver dag og dermed altid lever fremadrettet) så er det nok ellers på grundlag af vores livserfaringer at vi bygger vores mere bevidste velovervejede fremtidsorientering, orientering mod fremtiden. Klog af skade men sjældent rig.

Det fleste af os har stor livserfaring og alligevel bruger mange af os ikke denne vores store livserfaring til at blive klogere af. Fordi det må vi ikke i vor tid, hvor vi alle skal være unge. Vi er et samfund uden rigtige ældre mennesker. Alle ældre mennesker er forkerte mennesker i vor tid hvis de ikke er unge. Unge ældre er okay men en ældre ældre der er tynget af livserfaring og visdom og urokkelig i sin forstand dem ser vi ikke mange af nu om dage. En ældre ældre der er som et stort bjerg af omfattende livserfaring som det hviler solidt og urokkeligt i dem er der ikke mange af. Få vælger visdom, livserfaringens visdom og den gode hukommelse. Vi har lært at være omstillingsparate og vi sletter gerne harddisken (hukommelsen) flere gange i løbet af livet med demens som en følge heraf. At have hukommelse og livserfaring kan ikke bruges til noget i dag, hvis vi ser bort fra Søren Ryge der ynder at besøge disse sjove ældre der har holdt fast i deres hukommelse og livserfaring.

Vi burde kigge meget mere tilbage end fremad, ihvertfald er dette at se fremad uden igennem fortidens øjne, udenom vores livserfaring, en rigtig dårlig ide. De fleste af os har så rigelig god livserfaring at vi burde være rustet til kun at tage kloge gode beslutninger og dispositioner i dag.

Bare ikke mig, jeg bliver hverken rig eller klog, og forsætter med at komme galt afsted, til skade hele tiden.

Jeg er simpelthen ude af stand til at lære af mine erfaringer, min livserfaring.

Mærkelig fjoget slutning min dreng, min Hansimandsidreng mors egen dængserøv.

Hvis du ikke nu med dine 62 år om et par dage har lært at du skal forholde dig i absolut ro og ikke kaste dig ud i noget for at undgå at komme galt afsted så lærer du det aldrig.

Hvis du turde forholde dig i ro fra nu af og indtil du dør jeg tror du ville få en sidste nogenlunde lykkelig tid her på jorden. Du er eneboer og enspænder og jo mere du holder dig dertil jo mere Bergson'sk livlig vil du blive i din knold min ven og da selv en blind høne fra tid til anden vil finde et guldkorn vi vil glæde os over når det en sjælden gang sker.

I det ydre dit liv er sluttet, ja du skal ikke opleve mere eller leve mere. Dette kapitel er overstået for dig, du blev færdig i en tidligere alder end de fleste med det her liv.

Du har jo også så rigeligt at se til min ven, fx "skriv din nekrolog og bliv klog".

Klog på hvem du er, måske du lige når før du udånder at finde ud af du tog fejl af dig selv.

Så kan du jo plage skt Peter om du dog ikke må få et forsøg igen nede på jorden, et liv igen. Skt Peter vil så spørge dig, hvem ønsker du at blive født som? Og du svarer, "mig selv igen", fordi du skal ned og revanchere dig efter at du i dit første forsøg ikke fik noget ud af dit liv fordi du tog fejl af dig selv.

Iøvrigt hvordan kan et menneske tage så godt og grundigt fejl af sig selv som du gjorde Hansi? Vil du fortælle om dette i din nekrolog som du klogeligt valgte selv at skrive. Altid rart at få det sidste ord.

Jeg synes det er en dårlig slutning Hansi.

Jeg ville da også gerne give jer en "happy ending" men Dronningen sagde jeg ikke måtte dække hendes undersåtters behov.

Badehotellet var så rigeligt rigeligt, her fik vi da dækket vores behov for at grine og more os.
Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA er gået i gang med at bygge midlert..
26/04/2024 00:31
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Nyheder fra Religion.dk