annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 513 gæster og 244 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook

20 år frem i tiden igen, altså 2018 og 16/17 marts nu:


Når vi vågner bevarer vi søvnen, blot sover vi den ikke mere, eller vi er ikke i den mere, men den er i ryggen på os, bag os som vores Arkeånd, søvnens Arkeånd, vi tager med os igennem dagens gøremål (på den måde er væren og frihed forbundet = vores væren forbundet med vores handlingsliv). På den måde, bevarer vi forbindelsen til værens grund eller Arkeånden bag os, bag vores liv (som Paulus benævner Livets Ånd i Rom 8 ), Arkeånden som en værens magt vi hviler godt i. Sådan hviler vi i os selv og vores værens grund eller Arkeånden. Arkeånden er ikke nogen tilbagestående Ånd, det er den der har sørget for at vi gik fra foster til legende barn og senere fik ungdommens skønhed og styrke og dernæst vores fulde modenhed. Sådan gør Arkeånden sig til stadighed gældende i vores liv, som Livets Ånd styrer den alle de biologiske processer på en sådan måde at disse ikke går i opløsning. Sålænge der er Liv og Arkeånd, går vi ikke i opløsning, fordi vores biologi styres ud fra Arkeåndens eller Livets Ånds lovmæssigheder. De samme gode kræfter der drev udviklingen fra undfangelsen og foster til legende barn over ungdom til fuld modenhed.

Arkeånden eller Livets Ånd er ren HEALING POWER og det er også derfor søvnen er så livgivende og ja det mest restituerende vi overhovedet kan komme i nærheden af.

Den bedste meditation er når vi går i dyb søvn i vågen tilstand. Under meditation, kan vi i vågen tilstand sætte hjernen i dyb søvn tilstand. Det tager lidt tid, men i vågen tilstand sker der pludselig det at hjernen går i dyb søvn lignende tilstand. Bedre kontakt til værens grund eller Arkeånden kan vi ikke få. Denne tilstand er fyldt med Healing Power, fordi vi her kommer i overensstemmelse med Arkeåndens eller Livets Ånds Love og Lovmæssigheder. Vigtigt af forstå er at der i forbindelse meditation ingen sanselige vildfarelser eller sanselig fænomenal flimmer er tale om, som ellers er så almindeligt i forbindelse vi om aftenen bliver trætte og søvnige og smider os og derfor straks glider over i en drømmelignende ret meget forvirret lettere kaotisk tilstand.



Vores forbindelse til Arkeånden som VÆRENS MAGT er lig med vores ontologiske selvværd og er også det der imponerer os når vi møder et menneske der hviler godt i sig selv, fordi vedkommende er bærer af Gud ind i verden, bærer og repræsenterer Arkeånden for os andre. Umiddelbart gør dette et stærkt indtryk på omgivelserne. Sådanne imponerende skikkelser der flot hviler i sig selv, der er bærer af Arkeånden, gør et stærkt indtryk. På den måde mødte jeg for mange år siden i en stor tydelig drøm først Goethe som jeg spadserede med i større park lignende omgivelser, og i en metamorfose blev Goethe til Bohr der igen blev til Jung. Det eneste jeg husker fra min samtale med disse tre arketype personligheder var slutreplikken som lød: "nu har vi gjort hvad vi magtede, nu er det op til dig Hans at forsætte". Hvis vi ser bort fra dette budskab der stinker af at jeg bøvlede med høje tanker om mig selv på det tidspunkt, så var det stærkeste indtryk fra denne drøm, hvor meget disse tre personligheder hvilede i sig selv, i Gud eller i Arkeånden. Nogle mennesker bærer smukt Arkeånden her i livet og de er behagelige at være sammen med og de skaber megen ro, indgyder stor ro og helse i deres somgivelser, blandt de mennesker de kommer i berøring med. Hvis man da vel at mærke ikke skræmmes af så meget Arkeåndelig væsen og væren ved et menneske. Syndige mennesker bliver ofte bange fordi det jo er skræmmende at stå overfor den Ånd i personlig skikkelse, den Arkeånd, som synderen af alt her i livet har forrådt, svigtet og forsyndet sig imod ikke at ville kendes ved i sit eget liv. Synderen har jo et dårligt forhold til Arkeånden eller sin værens grund. Synderen er jo kendetegnet af netop at være fri, hvilket er okay at være fri, bare man ikke også i sin frihed river forbindelsen over til værens grund, til Arkeånden, til Gud eller Livets Ånd. Synderens fortvivlede tilstand er jo manglen på modet til at være sig selv, hvile i sig selv, stå ved sin værens grund, Arkeånden. Ja det må du jo vide ikke så lidt om Hansi, du den største synder af alle.


fåg da for pokker mand du er langt ude Hans, du er virkelig en original orginal tænker af Guds Nåde, fåg da for pokker du gir den gas. Ja min jungianske præst og terapeut eller samtaleven (vi mødtes bare for at snakke) hun var rystet over hvor Middelalder tænkende jeg var, da det endelig lykkedes hende at få mig til tastaturet. Og hun spurgte mig om jeg dog aldrig havde tænkt på at konvertere til katolicismen? Nej jeg bryder mig ikke om præsternes cølibat liv, så derfor ikke. Men med Pave Frans fåg da det rykker i mig, ja jeg elsker den mand.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Oscarvinderen Louis Gossett Junior er dÃ..
29/03/2024 16:06
Signalfejl skabte forsinkelser på togdr..
29/03/2024 15:49
Polens præsident stopper lov, der skull..
29/03/2024 15:35
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Nyheder fra Religion.dk