annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 280 gæster og 268 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: Universet i en nøddeskal

Hej Arne

Jeg sidder i min brandert, og former disse ord, så hvis der er noget galt med dem, så må det nok skyldes dette. Bare hvis jeg (efterfølgende) skulle blive klogere på dem. En udfordring for mig er at skrive i en brandert, for dette skal ikke hindre mig i at tænke eller skrive klart. Det skal overvindes. Selvfølgelig er der grænser for alt. Man kan blive for fuld, og alt det her, men jeg synes stadigvæk, at der er nogle positive ting ved alkohol, og andre stoffer, eller hvad vi nu vil kalde dem. De kan løsne op for diverse ting. Det skal jeg ikke gøre mig videre klog på. Men jeg kan nu godt lide indianernes forhold til tingene.

Hvorfor forbyde bevidsthedsudvidende eller transcenderende stoffer? Hvad er vi bange for?

Jeg forstår godt frygten, men hvad er den begrundet i? Render vi allesammen rundt og slår mennesker ihjel eller andre bekymrende ting?

Er det vores forhold til stoffer som er foruroligende eller stofferne? Min datter har prøvet at ryge hash, og det passede ikke til hende, for hun, og hendes venner, blev sløve, og det brød hun sig ikke om, men...jeg røg da hash i 10 års tid...fra ca. 14, til 24, så det er jo forskelligt fra person til person.

Hvorfor skullle vi ikke kunne tale med intelligenser fra den "anden verden"? Og få uddybende svar fra dem? Eller blive inspireret af dem?

Lad os sige, at vi er evige sjæle, som er faldet ned i den materielle verden, og så stille spørgsmål til dette, for vi faldt ikke 10 dage før eller 30 dage før eller 100 dage før, så hvorfor falde den dag? Og så mange på samme tid? Virker det ikke lidt planlagt? At der er nogle som skal falde? Hvordan ellers fylde legemerne med sjæle? Hvis du ikke falder, så mangler der en sjæl til dette legeme?

Kan vi ikke indkredse begivehedernes gang i den oversanselige verden?

Kærlig hilsen

ABC
Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Israel rammer syriske militærfacilitete..
19/03/2024 02:57
Landsby i Slovakiet i alarmberedskab eft..
19/03/2024 01:23
Efter israelsk operation ved hospital i ..
18/03/2024 23:27
Kongeriget Danmark støtter FN-forslag o..
18/03/2024 21:44
Randers bevilger yderligere 150 millione..
18/03/2024 20:25
Nyheder fra Religion.dk