annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15782875
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392200
Et andet syn 1998506
Åndelig Føde 1556692
Jesu ord 1530005
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
2 registrerede (2 usynlige), 102 gæster og 24 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Kræn-P
Emne: Re: Kort introduktion til begrebsfilosofi

Kære Ipso Facto.

Jeg vil gerne give dig en positiv kritik for at have skrevet denne definition. Den er nyttig som pædagogisk vejledning for dem, der gør et helhjertet forsøg på at sætte sig ind i de tankegange, der ligger til grund for dine redegørelser, men som måske ikke er trænede i at læse filosofisk stof.

Her har man noget samlet i en nøddeskal, som man hidtil har måttet lede sig frem til i dine indlæg. Din definition er derfor en nyttig tekst at have i baghånden, når man arbejder med dine indlæg.

Jeg har gode erfaringer med at gøre noget tilsvarende. Da jeg i sin tid underviste på Den kommunale Højskole i forvaltningsret for ledere i undervisningssektoren, brugte jeg en vis tid på at bibringe deltagerne et begreb om, hvad gældende ret overhovedet er for en størrelse.

De definitioner, som her blev gennemgået, blev rygraden i den efterfølgende undervisning. Denne blev så stykket ud i klumper eller hovedtemaer, så vi i hver forelæsning med efterfølgende drøftelse havde at gøre med et overskueligt stofområde. Det er dræbende for tilhørernes forståelse, hvis man arbejder med vid-vinkel og har kig på hele stoffet på én gang.

Jeg tror, at du vil blive forstået af flere, hvis du gjorde noget tilsvarende. Din ovenstående definition er overskuelig og nyttig. Hvis du derefter fortsatte med hovedspørgsmål, der bliver behandlet i artikler a’ højst 1½ - 2 sider A4, ville knap så mange læsere give fortabt undervejs. Din ovenstående redegørelse 29/07/2008 14:51 til Arne Thomsen kunne med fordel være stykket ud, så man fik samlet fokuseringen på ét tema ad gangen.

Betragt venligst dette indlæg som et velment råd fra en debatkollega, der interesserer sig for filosofi.


Med venlig hilsen

Kristian Pedersen

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
04/05/2024 23:14
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Tesla sagsøger Tesla
04/05/2024 23:58
Kirkeministeren: 'Vi kan hylde popstjern..
04/05/2024 22:36
Uvejr bremser USA's byggeri af mole ud f..
04/05/2024 22:09
Korrespondent efter lokalvalg: Labour ka..
04/05/2024 21:47
Tusindvis af israelere i ny protest mod ..
04/05/2024 21:21
Nyheder fra Religion.dk