annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 283 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Har du erfaringer med meditation?

ha ha Michael,,,

jeg tror du har ret,, for jeg blev nærmest "pebet ud", eller "buhet ud" af min meditationsgruppe (og 2 gik frontalt i flæsket på mig (dette er 3. gang jeg bliver angrebet/overfaldet)) da jeg lige kort forsøgte at påpege meditations forhold til drømmene, motiverne, urbillederne og arketyperne. Det skulle jeg vist aldrig ha sagt, lige i den gruppe jeg tilhører.

Men jeg har læst og studeret så meget Jung at jeg nøjagtig ved hvad det er der foregår når jeg bliver angrebet kort tid efter den lange meditation på 45 minutter. At meditere 45 minutter skaber så mange skyggeproblematikker i folks liv, hvis de ikke er trænede, at folk let kan miste kontrollen over sig selv. Efterhånden har jeg mediteret så meget at jeg kan se på folk og høre på folk ud fra deres åndedræt om de forstår at meditere. Og ser jeg nogle der har været i "helvede" i 45 minutter, da er jeg klar over at jeg skal være på vagt og passe på deres reaktioner bagefter. Meditation er et kraftigt værktøj, der både kan virke positivt men så sørme også negativt og være direkte farligt, når der ingen vejledning og guide følger med.

Hvis en meditation medfører at folk bliver dvaske og uoplagte og trætte, er der sgu et og andet helt galt med måden der bliver mediteret på. Og man kan se og høre (på åndedrættet) på folk hvordan de har det.

Har jeg ikke udtalt mig negativt om meditation igennem årene her på debatterne? Spurgte Alzheimer light HansKrist forvirret

Den anden dag sad jeg og læste i en Karl Barth bog på engelsk og efterhånden som dagen skred frem blev jeg mere og mere rasende på gyldendals røde ordbog, for jeg kunne stort set ikke finde et eneste ord af dem jeg slog op i bogen til oversættelse. Pludselig efter en hel dag opdager jeg fandeme at der står Tysk-Dansk, uff, den var flovt.

mvh HansKrist.

PS:

så du melodi grand prix i går,, fantastisk, det bliver bedre og bedre år for år. Også sidste år var det fremragende. Og jeg stemte faktisk på den tyske vindersang.

PPS.

Debatterne går lidt trægt, selv du Michael har mistet pusten. Jeg regner med at du studerer et og andet vildt stort digert værk. Med din læsekapacitet, der bliver slugt ikke så lidt litteratur. Ingen har læst Kirkens Dogmatik af Karl Barth fordi det næsten er 10000 tætskrevne sider. Du kan gøre det, du kunne blive den første.
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk