annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15869865
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397974
Et andet syn 2002929
Åndelig Føde 1599822
Jesu ord 1534105
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 543 gæster og 134 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: JEG SKAL DØ

Hej Arne.

Jeg har været lidt fraværende grundet travlhed, men så opdagede jeg dit "dødsmærkede" indlæg, det var meget pudsigt for jeg var til barnebarnsfødselsdag i lørdags og der kom vi til at tale om døden, fordi min søns svigermor netop var død af kræft, min søn sagde at det var lidt svært at "lave" en begravelse, når den afdøde ikke havde haft mulighed for at sige hvorledes hun ville have den, han efterspurgte derfor mig og hans mor(min viv nr.2) om vi havde nedskrevet en "køreplan" for vores begravelser, hvilket vi begge måtte medgive at vi ikke havde, han så gerne at vi lavede en sådan, hvilket vi så lovede. Min nye unge viv hørte heldigvis ikke hvad vi snakkede om (hun tror jeg lever for evigt).
Da min ex.viv og jeg begge er udmeldte af folketossekirken, er der jo ingen til at tage vare på begravelsen så den står familien så for, de sidste to forrige begravelser jeg deltog i var også til familiemedlemmer der ikke var tilknyttet nogen tro og de gik meget godt, hvis man kan sige det om en begravelse, der var mange venner og familie med og rigtigt mange holdt små taler, hvilket var helt unikt og ikke som i kirken hvor kun præsten har ordet og prøver at tale på de efterladtes vegne.

Men som du siger Arne, når(og ikke hvis) vi dør, så er den historie ude, efter et forhåbentligt godt liv med indhold og mening.
Så må de efterladte komme igennem sorgen og leve livet videre, jeg tænker mere på min viv end på mig selv, hvad der skal ske med hende, man kan kun håbe på, at hun får et fortsat godt liv.

Du er ude af stand til at gøre mere, når du har forladt disse her jagtmarker.

mvh udødelige treram
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
13/05/2024 22:44
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Israelsk militær om dræbt FN-arbejder:..
14/05/2024 02:37
Universitet i Amsterdam lukker i to dage..
14/05/2024 00:45
Trods protester: Udskældt lov er ét sk..
13/05/2024 22:10
Bakken Bears bringer sig foran med 2-0 i..
13/05/2024 21:44
En FN-medarbejder er blevet dræbt i ang..
13/05/2024 21:32
Nyheder fra Religion.dk