annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 229 gæster og 128 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Min meditation

Kære Ole Bjørn.

Nu kendte jeg ikke Jes Bertelsen og Vækstcentret, så jeg måtte lige skaffe mig lidt info om hans meritter.
Jeg kan se at folkekirken var bange for konkurrence fra hans side om at få lov til at inddoktrinere skolebørn, hvilket de jo mener de har monopol på, om hans inddoktrinering er værre, tror jeg så også på, men de bliver så ikke påduttet en gud, kan jeg umiddelbart forstå, jeg gider så ikke sætte mig yderligere ind i hvad det hele går ud på, jeg har bedre ting at tage mig til.

Jeg kunne aldrig få mig selv til at deltage Vækstcentrets kurser, det kunne ikke fange min interesse, jeg bruger megen tid på, at sætte mig ind i de forskellige religioners gøremål mm.

Jeg viser nok heller ingen respekt for andre holdninger end min egen ateistiske og det har jeg det faktisk godt med, jeg er så overbevist i min ikke tro, at alle troende er idioter, men sig det endelig ikke til nogen, så får jeg sq på puklen.

Det skal hårde udfald til for at prøve at åbne folks øjne, efter min mening, hvilket jo også er modpartens meninger, så er det hvem der kan råbe højest "for sin syge moster".

Jeg ved at jeg kæmper mod en stor overmagt, men jeg giver ikke op, jeg er enorm stædig og er vandt til at få mine ting gennemtrumfet, når der er raison i dem.

Men selvom jeg kommer med voldsomme angreb, er der ikke ret mange der reagerer på dem, to-tre stykker er jo ikke mange, så de skaber ikke ret megen debat, som jo ellers var mit formål.



Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
København vil have strammere regler for..
21/05/2024 18:03
Svensk slikgigant vil destruere 850 ton ..
21/05/2024 18:02
Politi anholder 12 mænd i 'omfattende' ..
21/05/2024 17:43
To fynske værfter kan hjælpe med at by..
21/05/2024 17:38
Køge Bugt Motorvejen spærret i nordgå..
21/05/2024 17:37
Nyheder fra Religion.dk