annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 229 gæster og 128 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Min meditation

Kære Ole Bjørn.

Det glæder mig at vi er nogenlunde på samme niveau, hvad meditation angår, jeg har dog heller ikke i mine unge år haft "behov" for at meditere, men har selvfølgelig altid spekuleret meget over tingenes " tilstand" men det er jo ikke det samme som en dyb trancelignende meditation.

Nu er jeg jo gift med en buddhist, men min viv mediterer overhovedet ikke og har aldrig gjort det, jeg har på fornemmelsen at de færreste buddhister mediterer, det har de alle de "arbejdssky" munke til.

De bliver indkaldt hvis der skal ske noget særligt, så kommer der en pickup med en ladning munke, der så placerer sig på en lang række med front mod "publikum" og de "udgyder" en monoton mumlen i timevis, afløst af "publikums" bespisning af munkene.
Nå det var et lille sidespring, som nok burde være tilstilet Kristian der fængsles lidt af Buddha.

En af mine svigerfædre var meget indremissionsk, men jeg mener heller ikke at han mediterede.

Jeg har på fornemmelsen, at det er mennesker der ikke rigtigt har "styr" på sig selv, der mediterer for at finde deres eget jeg, de har svært ved at acceptere at de bare er til, uden nævneværdig grund og forsøger ved hjælp af meditation af finde sig selv og grunden til de og andre er til og beteer sig som de gør.

Men er man helt afklaret med sit jeg, ved hvordan man skal opføre sig overfor sine medmennesker og har accepteret at man bare er til rent tilfældigt, behøver man ikke prøve at dykke ned i sin underbevished og fremtrylle mystiske forklaringer, som vi læser, at de mediterende har masser af.

Om det helt svarer til hvad du mente, men med andre ord, er jeg ikke helt klar over, men næsten.

Hvis nogle har glæde af at meditere, er der jo intet farligt i det, men det kan muligvis også have en negativ virkning på andre.
Du mener, ligesom Arne, at jeg er voldsom i mine udfald mod de religiøse illusioner?? det er muligt, men jeg går hele tiden efter bolden og den bør "punteres", at jeg har et indæt antiparti mod religioner, indrømmer jeg uden at blinke, men det er kun fordi at de prøver at styre verden og menneskenes liv, det er jeg meget imod, eftersom guderne er noget mennesket har skabt/opfundet for årtusinder siden, fordi det var hunderæd for alting omkring sig og skulle have en narresut, en narresut som har kostet/koster mange mill. uskyldige menneskers liv, degradering af kvinder, tortur mm. Men det tæller ikke med i de troendes betragtninger, de har trukket skyklapperne for, ingen skal genere deres gudeillusioner.

Det er bl.a. derfor at jeg sammenligner religionerne med nazismen, de skal alle have den rene tro (race) og falde til patten se op til deres hersker Hitler/gud, ellers vanker der, de vantro ( jøderne-ateisterne) skal udryddes, verden skal ensrettes til til tro på en hersker Hitler/gud.

Måske lidt skarpt stillet op, men med ondt skal ondt fordrives, i århundrede var det religionerne der stillede betingelserne, nu er de heldigvis på retur, lige pånær Islam, der er ved at overtage de andre religioners tidligere magtområder, men det må man ikke nævne!!.



Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
København vil have strammere regler for..
21/05/2024 18:03
Svensk slikgigant vil destruere 850 ton ..
21/05/2024 18:02
Politi anholder 12 mænd i 'omfattende' ..
21/05/2024 17:43
To fynske værfter kan hjælpe med at by..
21/05/2024 17:38
Køge Bugt Motorvejen spærret i nordgå..
21/05/2024 17:37
Nyheder fra Religion.dk