annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Min meditation

Kære Kristian.

Hvordan føles det at skyde sig selv i foden? For det er netop, hvad du har gjort med i dit indlæg at bebrejde mig manglende kildekritik.

Hvad kender du til Info-gruppen. Åbenbart ingenting udover hvad du gætter dig til fra deres hjemmeside. Du overså dog ganske, at "udbryderne" ønskede at være anonyme. Alligevel påstår du ukritisk at gruppen er domineret af "bekendende og fundamentalistiske kristne". Det er højst et par stykker af dem. Gruppen tæller også forskere og ateister, så selv om Anette er kristen (dog langt fra fundamentalist), så er der ikke tale om nogen religiøs dominans i gruppen som helhed.

Er det hvad du forstår ved kildekritik? At læse lidt på en hjemmeside og så fælde en dom over både min arbejdsform og en række seriøse forskere. Vorherre bevares! (Det sidste er ikke en invokation, Kristian, så få heller ikke det galt i halsen).

Jeg gider ikke for tiden starte en debat om Vækstcentret og Jes Bertelsens drømme om en verdensomspændende åndelig revolution med ham som leder, og om de mange vrag i kølvandet på hans lære. Men siden både du og Arne begyndte at anbefale hans bøger, synes jeg at en advarsel var på sin plads. Her var info-gruppens hjemmeside et godt sted at starte for mennesker, der ikke kender til Jes Bertelsen.

Så useriøs som du åbenbart er i dine domfældelser og din kildekritik, så ser det ikke ud til at du er blevet meget klogere siden vores første konfrontation. Jeg vil i hvert fald fremover sætte et stort spørgsmålstegn ved validiteten af dine udtalelser. De ser ud til at være præget mere af fordomme end af seriøse undersøgelser.

Mvh

Ole Bjørn engel



Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk