0
registrerede
13
gæster og
380
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lys
|
Tak Tikka
Gik og tænkte på det samme
Altså god søndag til dig også
Plantede ca 40 jordbær stiklinger ud igår og tror jeg fortsætter til stykket der har været kartofler i bliver til jordbær stiklinger kun - så kommer vel op på 120 nye jordbær planter
Så bliver der også til solsortene - jeg elsker dem fordi de har udryddet dræbersneglene fra haven
Men de spiste også et par jordbær i ny og næ men ikke noget særligt
Men for pokker de har ædt alle Aronia og pludselig for et par dage siden var alle de røde saftige mirabeller taget - æv æv jeg spiste altid 5 mirabeller på tom mave hver morgen
De åd godt nok også mange af solbær og blåbær
Vi har fået indtil videre 2 kuld Solsorte unger opfostret i haven - så i baghaven hvor de især holder til er der ofte 6-8 Solsorte der pusler og hopper rundt og de er meget selskabelige - pludselig stod en stor unge der var fuldt flyvefærdig og ikke gumpetung længere og stirrede på mig og jeg begyndte at pludre med den og fløjte lidt og så begyndte den at solsorte vimse danse foran mig - skønne rytmer i deres graciøse bevægelser og hop
Ungerne ligner lidt hunner allesammen - og først senere kan man se om det er en sort han
Faderen til de to kuld kaldte jeg Pjuske fordi den var meget forpjusket i fjerdragten efter at have været i nærkontakt med nok en husskade eller kat for at forsvare ungerne
Pjuske var meget selskabeligt anlagt - han skulle altid vimse stolt rundt omkring mig når næbbet var fyldt med orm og insekter og hvis jeg gravede i haven deltog han i nærheden af mig - og han kunne blive helt kuller hvis jeg talte og fløjtede til ham - han anede ikke hvad han skulle gøre af sig selv så eksalteret blev han (jeg skriver i fortid fordi det er over en måned siden jeg har set ham)
Jeg tror tredje kuld er på vej og denne min antagelse bunder i at jeg ikke har set hunnen i fjorten dage nu - sådan er det altid når hun ruger på æggene
|
|
|
|