0
registrerede
16
gæster og
214
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lys
|
Ja og Paulus var Skriftklog
Og du Tikka er som tidligere JV -er også ekstremt skriftklog.
Jesus og Paulus (der selv var Skriftklog) og de første kristne var truet og omgivet af de Skriftkloge jøder. Og derfor må Paulus selvfølgelig i sine Breve også have afsnit der forholder sig hertil da de udgjorde et problem i menighederne sammen med hedninger kristne men ikke nok med det kan vi se med Galaterbrevet - også truede de Kristus Troen og Begivenheden og derfor skrev Paulus dette Kampskrift og Friheds Brev.
At være Skriftklog dengang var jo et flydende begreb selv om du beskriver det som vi har fået det overleveret som en ret præcis betegnelse for en helt bestemt homogen gruppe. Men sådan var det selvfølgelig ikke som det ej heller er det idag. Der var flere forskellige grupper af mere eller mindre Skriftkloge. Selv Jesus som barn blev betegnet som Skriftklog.
Det ville være det samme som at påstå kun teologer og præster er Skriftkloge på Bibelen i dag - men mange andre er klogere fx Kristian Leth.
Vh HansKrist
Er Arne Skriftklog???
Næppe - måske han ikke kan læse. Ihvertfald kan han ikke svare på om hans læsning logion 77 er i overensstemmelse med hvad der ellers står i Thomas Evangeliet som her:
Jesus sagde: Den, der har lært verden at kende, har fundet kroppen, men den, der har fundet kroppen, er mægtigere end verden
De sagde til ham: Sig os, hvem du er, så at vi kan tro på dig. Han sagde til dem: I tyder himlens ansigt og jordens ansigt, men I har ikke genkendt den, som er foran jer, og I ved ikke, hvordan I skal tyde dette øjeblik.
Jesus sagde: Den, der drikker af min mund, vil blive som mig, og jeg vil blive som ham, og de ting, der er skjulte, vil blive åbenbaret for ham.
111. Jesus sagde: Himlene og jorden vil blive rullet op i jeres nærværelse. Og den, der lever fra den levende, vil ikke se døden. Siger Jesus ikke: Den, der finder sig selv, er mere værd end verden?
|
|
|
|