0
registrerede
7
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lys
|
Logion 77:
Jesus sagde: Jeg er det lys, som er over dem alle. Det er mig, som er det hele. Fra mig opstod det hele, og til mig strakte det hele sig. Split et stykke træ, og jeg er der. Løft en sten, og I vil finde mig der.
Hej Tikka
Du er bevidst om hvordan Arne fordrejer og vender logion 77 på hovedet, hvor han hævder at det hele er Jesus og ikke som der står at Jesus er det hele. Personen (mig jeg) er det der er på tale. Men læser vi videre i Thomas Evangeliet bliver vi klogere - ikke bare er Jesus det hele men Jesus transcenderer det hele og er mere end det hele - se her citater fra Thomas Evangeliet:
Jesus sagde: Den, der har lært verden at kende, har fundet kroppen, men den, der har fundet kroppen, er mægtigere end verden
De sagde til ham: Sig os, hvem du er, så at vi kan tro på dig. Han sagde til dem: I tyder himlens ansigt og jordens ansigt, men I har ikke genkendt den, som er foran jer, og I ved ikke, hvordan I skal tyde dette øjeblik.
Jesus sagde: Den, der drikker af min mund, vil blive som mig, og jeg vil blive som ham, og de ting, der er skjulte, vil blive åbenbaret for ham.
111. Jesus sagde: Himlene og jorden vil blive rullet op i jeres nærværelse. Og den, der lever fra den levende, vil ikke se døden. Siger Jesus ikke: Den, der finder sig selv, er mere værd end verden?
Vi må spørge os selv om hvorfor Arne ikke bringer disse citater fra Thomas Evangeliet? Jo fordi de ikke kan misforstås og vendes på hovedet som Arne gør med logion 77.
Hvorfor er de religiøse spirituelle åndelige erfaringer altid EKSTATISKE ÅBENBARINGs -ERFARINGER
Jo fordi vi skal Transcendere eller det skal overgå vores forstand, menneskeforstanden den menneskelige osteklokke forstand eller begrænsede forstand, hvilket netop er hvad der sker i en EKSTATISK BEGEJSTRING eller HENRYKKELSE - hvor vi oplever en ENTUSIASME (i Gud Væren) uden lige.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
Hvorfor er Arne pludselig blevet så glad for Paulus der engang i Arne's øjne var det værste tænkelige menneske overhovedet der kunne gå på jorden - skyld i dogmatisme, trostvang og korstogene.
Ufatteligt hvad han i mange år fik vredet af sig af aversioner og væmmelse afsky i forhold til Paulus.
Jeg er godt klar over hvorfor Paulus pludselig af Arne skal Helgen kåres - jo fordi Arne godt kan se at der uden Paulus's Breve aldrig nogensinde ville have været Jesus Kristus Ikoner i verden - da disse kun kan symbolisere noget og nogen og illustrere noget og nogen på grundlag af Paulus's Breve - tekster her - meget meget smukke tekster. Disse Paulus tekster kan alle finde i mine indlæg i Forum Galleri i Tråden: Ikon af Kristus.
|
|
|
|