0
registrerede
45
gæster og
231
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lys
|
I to smigrer hinanden og I har svært ved at undvære hinanden
Når Tikka har sagt farvel og så fortryder så kommer hun tilbage og omfavner Arne - sådan har det været i snart 10 år - og dette kan man bruge til at udelukke HansKrist og sådan bliver det praktiseret
Som Gerth sagde, hvorfor svarer Arne og Tikka ikke HansKrist??
Det er også meget meget mærkeligt og Trosfrihed lider skade herunder
Jeres konstante parløb hvor I smigrer hinanden og fuldstændig lukker øjnene for mine indlæg virker så komisk når man tænker på hvor godt fat jeg har i de emner og problemstillinger vi drøfter
-0-0-0-
Arne har så sagt at han ikke vil debattere med mig fordi han ikke er enig med mig i den kritik jeg giver hans skriverier (man er sgu da aldrig enig med dem der kritiserer ens position) men debat er jo at man lytter til en kritik og så gennem argumentation forsøger at tilbagevise kritikken
Det tør Arne ikke og han tør ej heller læse mine indlæg - han plukker bare her og der som det passer ham - at forsøge at følge min argumentation og hvad der er hovedbudskabet har han aldrig formået
Jeg er enig med Bjørn der er noget der tyder på at Arne ikke kan læse en tekst - ihvertfald må teksten ikke være en sammenhængende argumentation over to led - så er Arne stået af
Noget andet og måske endnu værre er at Arne ingen analytisk kritisk sans har overfor hvad han selv skriver - derfor opdager han ikke alle de utallige selvmodsigelser hans påstande er et udtryk for
Den ene dag har hans oplevelser af det guddommelige intet at gøre med følelser men er alene en oplevelse han har fået - så pludselig næste dag er hans følelser det vigtigste i oplevelsen af det guddommelige
Og Dogmer sylter han rundt i (alle husker vi Teodice og Filoque dogmerne) nu er det så Jesus og Kristus der bliver adskilt - og snart er panteisme lige med Jesus - Jesus er noget og ikke en person og slet ikke en historisk person og slet ikke den historiske person der Åbenbarede Gud - vores virkelighed med Gud og hvem vi mennesker er i og med Gud - alt det der stammer fra Jesus der er kilden til kristendommen og grunden til at Jesus er Kristus - fordi det er Gud gennem ham der opretter Guds Riget for vi mennesker - fordi det er igennem Jesus Åbenbaring hvem Gud er og hvem vi er i Gud at vi mennesker fornyer vores vækst erfarer en ny Åndelig genfødsel - en ny skabelse.
Dette er det væsentligste i kristendommen og har man ikke dette med forstår man ikke de milliarder af kvinder der lever i Bøn dagligt og går til messe eller gudstjeneste - alle har de mødt Gud som Gud har Åbenbaret sig i Jesus - denne vores nye virkelighed med Gud har Jesus været iværksætter for i kraft af som Gud gjorde sig til kende for os i ham: det er noget verden aldrig tidligere har set - vores virkelighed med Gud er en treenig skabende dynamisk "Fader Søn" - Jeg'Du - samspils relation gennem Helligånden - hvor både Gud og mennesket kan komme med indspil og udspil.
|
|
|
|