0
registrerede
207
gæster og
192
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lys
|
Hej Tikka. Det er åbenbart ikke muligt for mig at udtrykke mig umisforståeligt  Jeg forsøger, men jeg starter med at understrege, at jeg ikke bilder mig ind, at kunne opstille dogmer baseret på mine oplevelser, følelser, fornemmelser, intuitioner og anelser. Jeg bruger udtrykket: Det guddommelige, fordi jeg ikke kan finde et bedre for, hvad man måske kunne kalde: Det altoverordnede i dette univers. For mig er det storhedsvanvid at bilde sig ind, at det er noget, vi mennesker kan fatte, men jeg synes, det er vidunderligt at vi dog har anelser, fornemmelser, intuitioner. På den måde er alle religioner for mig egentlig menneskeligt storhedsvanvid  Det betyder dog ikke - for mig - at de er værdiløse - tværtimod.
Du anvender udtrykket: "Guds Ånd". Det siger mig faktisk intet om, hvad det menes at være. Det er for mig menneskelige påstande om noget, vi ikke evner at fatte. Men hvis Guds Ånd egentlig betyder det samme som Det guddommelige, så kan de måske begge opfattes som Altets værens essens ufatteligt, men som vi dog kan ane Arne
|
|
|
|