annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 37 gæster og 186 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lys

At vi på en debat portal giver hinanden kritik og jeg giver dig kritik for i øjeblikket dagligt at komme med den ene selvmodsigelse (selvmål) efter den anden er jo ikke personfnidder - men et forsøg på at holde debatten på et vist højt niveau.

Du har i årevis flaget falsk med et Jesus Kristus Ikon og nu skal Jesus Kristus slås i hartkorn med din gudløse panteisme og alt det Jesus Kristus er kendt for benægter du kategorisk.

Du forvirrer eventuelle læsere der ikke er så stærk i hvad kristendom er. Derfor er det så vigtigt med dygtige debattører som HansKrist der er vågen og får rettet op på de største misforståelser.

Også misforståelser der er udbredt blandt os ganske få debattører her på Trosfrihed.

Og du Arne spreder så store misforståelser med dine helt åbenlyse Anti Jesus Kristus påstande.

Og så stjæler du også fra mig i øjeblikket uden at nævne med et ord at det er fra HansKrist du nu pynter dine skriverier med.

Du skulle gøre som Kræn-p han skrev altid når noget var fra HansKrist. Du stjæler bare uden at sige et ord om det. Men du forstår ikke de varer du stjæler.

Døde jeg - så gik der under et halvt år og du havde tyvstjålet alle de mine opdagelser og bekendtgørelser og du havde fremstillet det som kom de fra dig selv.

Disse urimeligheder opstår fordi du ikke med et eneste ord behandler mine indlæg - du nøjes med personfnidder som du elsker når jeg har skrevet det Kræn-p kaldte et brandsat godt indlæg.

Hvis jeg skriver et rigtig rigtig godt indlæg så ved jeg fra 20 års erfaring med Arne at jeg bliver mødt med enten tavshed eller personfnidder om ting som slet ikke er væsentlige i mit indlæg.

Deri er jeg enig med Ole Bjørn - noget tyder på at du slet ikke er istand til at læse og forstå en tekst og da slet ikke hvis der er en forstandig stringent argumentation og tingene bliver stillet principielt op så vi ligesom gør fremskridt.

Ihvertfald har jeg aldrig fået en feedback der gør at jeg er klar over at du har forsøgt at læse og forstå hvad jeg skriver.

Citat:
Arne:

Derved bliver universet og alt deri jo guddommeligt - og det er denne guddommelighed, jeg fornemmer i Jesus Kristus.

For 2000 år siden vidste man stort set intet om universet. Og Jesus Kristus har ikke nogen diskurs om universet. Men om Guds Skaberværket hvori vi mennesker spiller en helt central rolle - men det Jesus Kristus er mest kendt for er Åbenbaringen Gud og hvem vi mennesker er i Kristus - i Gud.

Gud bliver os i Jesus Kristus Åbenbaret som en konkret nærværende Gud gennem sin Ånd - Helligånden - som vi har et dynamisk skabende kreativ kommunikerende inderligt (Fader Søn - Jeg'Du) samspil med - fx BØN's livet. Jung har fundet det samme i forhold til det kollektive ubevidste - arketyperne som meddeler sig til os og som vi kan kontakte.

Alt dette helt essentielle for Jesus Kristus og kristendommen har du hårdnakket benægtet og afvist alle årene her på debatten. Første gang jeg påpegede disse forhold forsøgte du at udstille mig og gøre mig til grin. Og det har du forsat med i årene fremover.
Seneste indlæg
Lys
af Hanskrist
01/08/2025 11:45
Misforståelsen
af somo
31/07/2025 08:18
DE TOBENEDE ABER
af Hanskrist
23/07/2025 14:10
Kristus-Ordet
af Tikka
22/07/2025 17:15
Troens frihed
af Hanskrist
25/06/2025 11:43
Nyheder fra DR
Manuskriptforfatteren til næste Bond-fi..
01/08/2025 12:15
Politiet indfører skærpet strafzone op..
01/08/2025 10:38
Ny stor art vandrende pind fundet i Quee..
01/08/2025 10:14
'Internt opgør' i Aarhus: Skud affyret ..
01/08/2025 10:02
Frankrig sender 40 ton nødhjælp til Ga..
01/08/2025 09:14
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Inflationen i eurozonen har stabiliseret..
01/08/2025 10:06
Juli var den tiende vådeste julimåned ..
01/08/2025 09:34
EU-Domstolen kræver klare kriterier i h..
01/08/2025 09:15
Lokale skybrud og torden kan ramme store..
Tricktyve stjal ure til tusindvis af kro..