1
registreret
(1 usynlig),
18
gæster og
75
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lys
|
Tikka:
Om du skriver din egen tro, eller det kristendomsbillede du har - kan ske blot driller - ved jeg ikke, men jeg vil sige om dit forrige indlæg, sammenholdt med dem før, at det forekommer som twist and turns
Jeg har tænkt det samme
Jeg føler mig groft manipuleret og det bedste er vist ikke at tage manden alvorligt -
Flere forhold står klart:
1):
Han aner ikke hvad kristendom er (nu er han jo som Tikka ikke kristen - så det er vel derfor helt okay at han ikke forstår hvad kristendom er)
2):
Han vil dog alligevel til trods han ikke forstår hvad kristendom er og til trods han har udøvet et meget voldsomt hetz mod kristendommen i årevis have Jesus eller Kristus (som han adskiller (altså ingen inkarnation)) kørt i hus som noget han ejer og nu er den Helligånd han også har benægtet en del af det hele
Mange flere selvmodsigelser og selvmål opstår i øjeblikket dagligt
Men jeg har en rigtig god hukommelse og skal nok minde manden om hvad han har skrevet der overhovedet ikke hænger sammen
Men det mest utrolige er nu de mange tusinde indlæg han har skrevet om et emne han siger han forstå lige så dårligt som myrer forstår sig på computere
Måske det er derfor selvmodsigelserne hober sig op lige i øjeblikket hvor han lige skal have Jesus og Kristus kørt i hus endda ved hjælp af Helligånden som han ellers har benægtet
Jeg har jo så ofte nævnt at han med de skriverier han har haft om fx Paulus og ja kristendommen var blevet smidt ud på røv og albuer af den ortodokse kirke -
Agnostiker og panteist er fuldstændig uforeneligt med Jesus Kristus - men til trods gøres der nogle vældige krumspring i øjeblikket for at dette kan blive forenet med en Gudløs panteistisk Jesus Kristus der har universets guddommelighed i sig
Iøvrigt et univers man stort set så absolut intet vidste om for 2000 år siden
Gud er under personplanet og uden ansigt og uden billede'lighed og uden nogen som helst mulighed for at kunne kommunikere og meddele sig til mennesket
Det vil sige hverken Helligånden eller Bøn eksisterer hos Arnes Jesus Kristus og ej heller et Jesus Kristus Ikon har nogen mening
Men der er jo så alligevel et panteistisk Kristus Ikon i mandens liv skal vi høre om i tide og utide - men et Jesus Kristus Ikon har det aldrig været i Arnes hoved selv om det er det i den ortodokse kirke
Der er mange twist and turns eller manipulationer af eventuelle læsere
Måske ikke så mærkeligt når vi tænker på hvor meget han hader Paulus og kristendommen at der må opfindes et hav af twist and turns for at få i det mindste Kristus kørt i hus (Jesus ved vi jo er udslettet ifølge Arne)
Og Kristus er universets guddommelighed og ikke vi menneskers da vi udslettets
Jeg tænker på hvem pokker det er der udsletter os
Nå det er nok døden der udsletter os - men ikke nok med at vi dør vi udslettets også
Men selvfølgelig dette passer jo også til Arne's menneskesyn - for hvis der er noget der går igen er det at Arne hader mennesker og har ført konstant krig mod de stakkels mennesker som ovenikøbet også er kristne ret mange af dem - ja værre kan det ikke blive
Og han kalder sig selv ydmyg men jeg har fundet ham igennem årene det mindst ydmyge menneske jeg nogensinde har haft kendskab til
Han tordner mod mennesker og især de kristne (der er skyld i alverdens ulykker meget mere end andre mennesker er)
Ydmyg er manden ihvertfald ikke - han er det mest selvcentrerede menneske jeg nogensinde har mødt
Jeg ved ikke om jeg skal le eller græde når jeg læser alle disse selvmodsigelser og det er rigtig slemt i øjeblikket hvor han skal have kørt en Gudløs panteistisk - person og ansigtsløs Kristus i hus
Kristus er sten og et stykke træ mener han overbevist Thomas Evangeliet siger og der findes ikke ansigter og personer
Hjerneblødninger ved man kan ødelægge vores åsyn ansigt og person -
Det første jeg blev paf over var at Arnes Anti Kristus Ikon oplevelse helt var ansigtsløs personløs og billedeløs
Jeg forsøgte at prikke og skubbe til Arne og viste ham alle de steder hos Paulus - kristendommens første og største teologiske tænker havde udformet sine Jesus Kristus Ikon Kristologiske Teologiske tanker - ja uden disse steder i Paulus's Breve havde Jesus Kristus Ikoner aldrig set dagens lys - men Arne afviste at læse den djævelske Paulus --- og ja så måtte jeg jo selv skrive herom i Arnes Kristus Ikon tråd emne i forum galleriet
Ansigtsløse og personløse og billedeløse panteistiske Arne vil selvfølgelig aldrig forstå disse meget meget smukke Jesus Kristus Ikon Kristologiske Teologiske tanker vi finder overalt i Paulus's Breve
Hvad er det der kendetegner et ansigt og person?
Kommunikation og samtale
Og hvad er det Arne alle dage har benægtet? At mennesket skulle kunne erfare nogen direkte kommunikation samtale og BØN - som ellers Jesus Kristus levede i non stop 24/7
Når et barn fødes er det prædisponeret for person og ansigts kontakt og kommunikation samtale
Dette er endda hard wired indbygget i vores nervesystem som et brain face heart system - hjerne ansigt hjerte system
Jesus Kristus Ikoner er utænkelige uden dette system
Vi ser det når voksne møder babyer og de begynder at kommunikere med barnet pr instinkt og vi ser det ikke mindst i titte bøh legen med småbørn
Nicolai Berdyaev der om nogen har et førstehånds kendskab til ortodoks kristendom hævder at vi har vores person eller personhed i Kristus - vores Billede'lighed = guddommelighed og Gud'Lighed - eller Guds Billede Lighed
I panteismen ved vi jo også at det er noget der er guddommeligt og ikke nogen der er det og da også sådan Thomas Evangeliet Logion 77 bliver vendt totalt på hovedet
For det første er det træ og sten der er Jesus - og det er ikke Jesus der er med os i alle vores gøremål også når vi vender sten og kløver træ
|
|
|
|