1
registreret Arne Thomsen
52
gæster og
217
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Lys
|
Jeg opfatter, at Jesus var fuldt ud menneske - men også at Jesus er altid værende guddommelig i alt værende, og som derfor ikke som sådan er død og derfor ikke som sådan har behov for nogen opstandelse.
Du taler jo ikke om Kristus som det guddommelige, men du benytter ordet Jesus.
Jo en væsentlig forskel, da Helligånden først kommer til jorden – hvis vi ser bort fra, at biblen siger Jesus havde Guds ånd - efter Jesu død og opstandelse ifølge skrifterne.
Så hvordan kan den døde Jesus være i alt, når han ikke er opstået, og derved give ikke troende Helligånden? - For det er vel den, du mener at ha for at kunne se det guddommelige, eller hvad?
Hvordan kan man se alting omkring sig som det guddommelige – som Jesu skaberværk – når man ikke tror på Gud, en opstandelse eller en Kristus, når Helligånden derved udelukkes som virkelighed? --- og Jesu skaberværk? - hvordan skal det forstås?
77. Jesus sagde: Jeg er det lys, som er over dem alle. Det er mig, som er det hele. Fra mig opstod det hele, og til mig strakte det hele sig. Split et stykke træ, og jeg er der. Løft en sten, og I vil finde mig der. https://vincentius.dk/Thomas-evangeliet.pdf
.
|
|
|
|