1
registreret Arne Thomsen
48
gæster og
233
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Lys
|
jeg skrev:
Ja, jeg tror, at Jesus er fuldt ud guddommelig og tillige var fuldt ud menneske. Du svarede:
Hvordan kan du opleve alt dette, når du ikke tror på Gud, og slet ikke som en mandsperson --- Jeg svarede:
Fordi jeg aner det guddommelige som altværende. Du kommenterede:
Jo vist, men du forbinder Jesus med det guddommelige.
Kan du uddybe det? Mit svar:
Kun at jeg har oplevet dette helt uventede, vidunderlige og ufattelige kærlighedsmysterie, som det er umuligt for mig at fornægte. Du sourgte:
Kan man stole på sine følelser og omgøre dem til kristen tro? Jeg svarede:
Det kan jeg kke svare på. For mig er det ikke følelser men oplevelser og anelser - og dem stoler jeg på. Du kommenterede:
Thjoee, men de udsprang af du så på et ikon af Jesus, så måske din fantasi har spildet dig et pus? -- Jeg mener, hvordan kan du vide dig sikker på det var Jesus som talte til dig? --- Tror du på Gud og opstandelsen? Mit svar: Der var kun Kristus og mig. Hvad der skete kom helt bag på mig - milevidt fra, hvad jeg ville kunne fantasere mig til
Begrebet: Gud oplever jeg som en primitiv menneske-version af universets guddommelighed. Opstandelse er for mig en menneskelig ønskedrøm. Men jeg har megen forståelse for, at mange har den tro.
Arne
4 citater fra ovenstående
Ja, jeg tror, at Jesus er fuldt ud guddommelig og tillige var fuldt ud menneske.
Fordi jeg aner det guddommelige som altværende.
For mig er det ikke følelser men oplevelser og anelser - og dem stoler jeg på.
Opstandelse er for mig en menneskelig ønskedrøm.
Altså - du taler om en død Jesus og en nulevende guddommelig Jesus i alt værende, fordi det er din oplevelse og anelse.
Er det rigtigt forstået?
Hvis ja.
Hvordan tryllede Jesus sig fra menneske til det guddommelige i alt værende, når du ikke tror på opstandelsen?
.
|
|
|
|