0
registrerede
9
gæster og
125
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lys
|
Hej Tikka.
Så efter oplevelsen af Kristus indsigt i dig, kom lyset til dig som gjorde dig lykkelig – en lykkefølelse du stadig oplever og forbinder med Jesus, den guddommelig kærlighed. Er det rigtigt forstået? Ja.
Jeg forstod også på et andet indlæg, at du mener, Jesus er Gud, og er at finde i alle ting. Ja, jeg tror, at Jesus er fuldt ud guddommelig og tillige var fuldt ud menneske.
Hvordan kan du opleve alt dette, når du ikke tror på Gud, og slet ikke som en mandsperson --- Fordi jeg aner det guddommelige som altværende.
Kan man stole på sine følelser og omgøre dem til kristen tro? Det kan jeg kke svare på. For mig er det ikke følelser men oplevelser og anelser - og dem stoler jeg på.
Kan du forklare forholdet Ånd og Tro ud fra, at Jesus er gud, den guddommelige kærlighed der giver dig lykke, og så tro på - eller måske manglende tro på den opstandne frelser, som kalder sin Gud for Far - Far som du opfatter som symbolsk. Nej, det er mere kompliceret, end virkeligheden ser ud for mig.
Sluttelig vil jeg pege på, at jeg ikke tror, vi mennesker kan fatte ret meget. Hvorfor skulle vi dog kunne dét? 
Arne
|
|
|
|