0
registrerede
41
gæster og
111
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lys
|
Hej Arne
Nu bliver det sjovt
Har du ikke igen igen igennem flere år kritiseret:
"kristendommens guddommelige kærlighed til mennesker"
Jeg er meget spændt på hvad du svarer
Mvh HansKrist
PS:
Arne:
Men jeg har jo oplevet denne kærlighed - direkte - til mig - og det ville da for alvor være løgn, hvis jeg fornægtede dét!
At denne min oplevelse provokerer Hanskrist, det er jo ikke noget, jeg har bestemt - og jeg kan jo ikke ændre fakta.
Jeg har ikke til hensigt at provokere, men jeg har svært ved at forstå, hvad det provokerende er ved ærligt at berette om en oplevelse af guddommelig kærlighed.
Første gang jeg mødte din Kristus Ikon oplevelse blev jeg overrasket og glad - det glædede mig at der var en på Trosfrihed med en sådan erfaring.
Som tiden gik - årene gik - opdagede jeg at du slet ikke havde mødt Gud og Guds Kærlighed Kristus der foran Ikonet - ihvertfald hvad du skrev blev mere og mere Anti Kristus.
Fx skrev du stolt: "jeg har aldrig bedt til nogen Gud" og med den udtalelse vi ved 100% sikkert at du er så Anti Jesus Kristus som et menneske kan være. Jesus og Paulus - ja alle kristne lever i BØN. BØNNEN er vores åndedræt. Det er igennem BØNNEN vi møder Guds Ånd.
100% sikkert kan vi sige du benægter at vi møder Gud i Kristus. Du vil ikke vide af hvem vi mennesker er i Kristus - er i Guds Kærlighed Kristus - den åbenbarede virkelighed med Gud Jesus Kristus bærer ind i verden.
Du skriver konstant stort set det modsatte af hvad Jesus Kristus levede og kæmpede for - at Gud fx ikke længere var en fjern og uerkendelig Gud.
Kirkernes Gudstjenester er Helligåndens musikalske jublende påskønnelse og saligprisning den åbenbarede virkelighed med Gud vi har mødt i Kristus - hvor Gud nu er nærværende iblandt os - har givet sig til kende gennem sin Ånd. Hvorefter ingen kan komme og sige de ikke kender Gud og hvad der bor i Gud. 1 Kor 2 fx.
|
|
|
|