0
registrerede
13
gæster og
108
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lys
|
Hej Anonym. Ja, du forstår mig ret i, at jeg er betaget af Verdens Væren - Sandhedens Mirakel - som Rumi kaldte det for ca. 600 år siden. Og jeg er ligeledes betaget af kristendommens guddommelige kærlighed til mennesker. Det samme gælder daoismens ydmyghed overfor verdens vej og buddhismens opfattelse af ophørt egen eksistens i Nirvana.
Jeg tror ikke på at én af de mange religioner er den fuldkomne, og at de andre er forkerte. Den helt sande religion tror jeg ikke, vi mennesker har fået evnerne til at rumme, men den fornemmelse, at alt er guddommeligt, den har for mig ingen begyndelse og ingen afslutning.
Jeg føler mig normalt ikke angrebet andre steder end her på Trosfrihed.dk - for min religiøsitet - der tydeligvis forekommer andre provokerende. Det giver mig fornemmelsen af en deprimerende skyttegravskrig mellem fastlåste positioner, som jeg synes, vi burde være vokset fra. At jeg heller ikke selv er vokset fra vrede og hævntørst, når jeg udsættes for angreb, jeg opfatter som urimelige og ondskabsfulde, det er jo situationens udfordring til mig. Jeg mener dog, at jeg er godt på vej til at forbedre det - dels via forsøg på indlevelse i angriberens sind og dels ved at se humoristisk på sagen - så svinder både vrede og hævntørst
Arne Wiliam Law´s visdomsord køber jeg kun delvis.
|
|
|
|