0
registrerede
307
gæster og
202
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Nemesis
|
Hanskrist, du skriver til mig:
Du snakker udenom - du forstår ikke en bønne af hvad vi drøfter
Du har ikke Jesus med, men din egen helt personlige opdigtede forestillede Kristus
Vi kan jo ikke hævde at det modsatte af hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden også er fra Jesus Kristus
At du kan hævde dette skyldes jo som sagt at du ikke er kristen - og at du hævder der på ingen måde er en Åbenbaring Gud vi møder i Jesus Kristus
Jamen så har du jo ikke del i kristendommen eller i Kristus - hvilket du jo også utallige gange har skrevet at du ikke er kristen
Så har du opfundet din egen helt private ide om Jesus Kristus der ovenikøbet er Anti Jesus Kristus apropos citationsboksen du hævder er Pro din Jesus Kristus Mit svar: Nej - jeg snakker ikke udenom- tværtimod! Mine oplevelser af Jesus Kristus er ikke noget, jeg har "opdigtet", det er noget, jeg har oplevet - og stadig oplever! Jeg glemmer aldrig den dag, hvor jeg lige efter at have forladt den lille kirke i det mennesketomme kloster på den lille bjergtop i den subtropiske urskov fik ordene fra Kristus:
Tag ikke dogmerne højtideligt. Det rystede mig, for jeg var netop - efter mange, mange år - begyndt at tro på dem. Jeg fik en sten i min ene sandal så det blødte og senere på dagen mistede jeg nøglerne til både min lejede scooter og mit studio-værelse, så jeg måtte overnatte et tilfældigt sted. Næste dag, da jeg kom tilbage til scooteren, ca. 400 trappetrin højere oppe, stak jeg for 117-ende gang hånden i min venstre bukselomme, hvor jeg plejede at have mine nøgler, men hvor de ikke var mere - og nu lige pludselig - var de der igen! Jo - jeg glemmer ikke ordene fra Kristus om dogmerne, og de har arbejdet i mig lige siden.
I øvrigt, når du kalder min "antidogme" Kristus-oplevelse "opdigtet", så kunne man vel med samme sikkerhed kalde Paulus' oplevelse på vejen til Damaskus "opdigtet". Men nej, det tror jeg ikke, den er, og angående min egen oplevelse, så ved jeg det jo!
Når du påstår, at jeg "hævder der på ingen måde er en Åbenbaring Gud vi møder i Jesus Kristus", så har du ikke fattet ret meget af mig. For mig er Kristus en del af det guddommelige på en måde som vi mennesker ikke har mulighed for at fatte, hvorfor vi må nøjes med dogmer som Hellig Treenighed.
At du bruger din "frihed i Kristus" til dine beskidte og løgnagtige frækheder overfor mig, frister mig til at stoppe dialog med dig, men som du ser har jeg endnu ikke stoppet - og hvorfor, det fortæller jeg dig ikke 
Arne
|
|
|
|