annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
0 registrerede 187 gæster og 289 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Nemesis

Din kommentar passer overhovedet ikke til mit indlæg.

Hvorfor skriver du som du skriver???

Men som sædvanligt reagerer du aldrig på hvad jeg skriver.

Så hellere sidde i tavshed flere dage end læse hvad jeg skriver.

Citat:
Arne:

Ja, ifølge Hanskrist har kristendommens Gud ikke skabt universet/universerne.
Det kan vist ikke forstås anderledes.

Jeg har slet ikke været inde på det spørgsmål i det mit indlæg du svarer på.

Men i et andet indlæg har jeg kritiseret dig for konstant at blande astrofysisk videnskab sammen med det religiøse spirituelle åndelige.

Uanset hvad astrofysisk videnskab når frem til så transcenderer Gud denne astrofysiske videnskabelige opfattelse af universet eller universerne. Gud er ikke identisk sit skaberværk men er dog i sit skaberværk (og der lever røres og er vi). Såvel som Gud sætter os både ind i en kosmisk sammenhæng men også gør at vi ikke blot er en ubetydelig del heraf - nej vi transcenderer og overgår at være blot en ubetydelig del af kosmos - som mikrokosmiske væsner har vi hele kosmos i os - så der er et resonans samspil mellem makrokosmos og vores indbyggede mikrokosmiske verdenssjæl. Som i Edens Have er vi ikke fremmede overfor naturen. Naturen er for os en have og vi er gartnere der elsker haven som vores hjem.

Naturen og universet er ikke ifølge kristendommen stum og dum og intetsigende som den astrofysiske videnskab hele tiden har en tendens til at nedgøre forholdet. Det hele er meningsløst og på et tidspunkt eksploderer vores sol og vi ophører med at eksistere. Kristendommen vil ikke acceptere et sådant ateistisk syn på virkeligheden og taler derfor om Edens Have og Paradisets Have og et forunderligt smukt Skaberværk som bliver prist og prist og prist og takket for altid i kristendommen. Den ateistiske astrofysiske naturvidenskab har affortryllet naturen og vores i naturen værens eksistens hvorimod kristendommen også hjulpet af Gamle Testamente har et holistisk syn på vores i verden/naturen værens eksistens.

Nøglebegreber i en holistisk forståelse vores i verden/naturen værens eksistens er jordkloden og dens atmosfære og verdenshavene som Paradisets Have eller Edens Have - som uerstattelige hellige hvor der ikke er en plan B (planet B).

Naturvidenskab (især pga af den astrofysiske naturvidenskab) har nægtet at se og forstå naturen ud fra de kristne begreber og ideer og tanker om Edens Have og Paradisets Have som vores hjem, hvor vi føler os hjemme i og med Gud og spiser af Livets Træ og Livets Ånds Love gælder.

Det er ukristeligt at afsjæle og affortrylle naturen og diskvalificere eller glemme Edens Have og Paradisets Have levende sande holistiske myte. I dag har vi lært det på den hårde måde at vi må se at forstå naturen ud fra den levende holistiske myte om Edens Have og Paradisets Have og Skaberværket som ærefrygt indgydende prisværdigt smukt og godt - med oprindeligt et overflod af fødegrundlag understøttende vores eksistens.

Jorden har en central stilling i kristendommen. En sandhed selv den astrofysiske videnskab er begyndt at indse rigtigheden i. Og som alle astronauter næsten altid får en religiøs oplevelse af er korrekt.

Men alt det her var egentlig udenomssnak men nu var jeg igen imødekommende overfor dig og gjorde en længere seriøs snak samtale ud af din kommentar der ramte ved siden af.

Men jeg synes stadig du skulle læse det indlæg du har svaret på. Hvis du læste det indlæg du svarer på ville dit svar måske kunne give mening.

Arne bliver pjattet og tavs og forsvinder fra en debat og så starter han et nyt emne op i løbet af en uge til to. Kender dig.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Seneste indlæg
Troens frihed
af Tikka
03/06/2025 22:46
Hvad sker der i disse dage?
af somo
02/06/2025 08:12
Misforståelsen
af somo
26/05/2025 10:06
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
22/05/2025 19:22
Lys
af Hanskrist
18/04/2025 04:14
Nyheder fra DR
Danmarks bedste roere savner både rent ..
04/06/2025 09:00
Hospitalsansatte takker ja til at blive ..
04/06/2025 08:49
Om 14 år vil markant flere danskere væ..
04/06/2025 08:43
Norge forbyder rygning på legepladser
04/06/2025 08:40
Østrigsk avis fjerner falsk interview m..
04/06/2025 08:08
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Cyklist er alvorligt tilskadekommen efte..
04/06/2025 06:44
Svensk statsborger anklaget for medvirke..
04/06/2025 06:43
Om 14 år er otte procent af befolkninge..
04/06/2025 06:34
Regeringen vil fjerne islamisk leder fra..
04/06/2025 05:48
Rusland ser Nato-øvelse i Østersøen s..
04/06/2025 04:54