0
registrerede
7
gæster og
166
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Nemesis
|
Nå men du har ihvertfald ikke læst mit indlæg. Måske det også var lidt langt.
Arne:
Hanskrist, din påstand om, at kristendommens menneskelignende Gud lærer os ikke at røve, plyndre og tilsvine denne klode, forekommer mig ikke underbygget.
Kristendommens menneskelignende hankønsvæsen af en Gud har der aldrig været tale om.
Det er Jesu Kristi Åbenbarede virkelighed med Gud - der kan betegnes som et SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS HØRENDE GUDS ORD virkelighed med Gud som vores Gud Fader gennem Helligånden. Dette siger INTET om Gud som en menneskelignende hankønsvæsen, men det siger rigtig meget om hvordan vores virkelighed er og fungerer med Gud. I Jesus Kristus er der en Åbenbaring Gud på sådan vis - ja i Jesus Kristus møder vi Gud på denne måde fx i BØN.
At røve og plyndre og tilsvine denne klode er der klart forbud imod som kristen. Er du da totalt blank mht kristendommen???
Det er mennesket uden Gud og grænser (altså det grænseløse menneske der har gjort sig selv til Gud) der har sat sig op imod Guds Skaberværk.
Arne:
Jeg tror gerne, at Jesus havde et sådant budskab, men det er i så fald ikke blevet opfattet - til forskel fra jægerkulturers religiøsitet.
Jo hvad Jesus Kristus havde af budskab er opfattet. Men Jesus Kristus stod for meget meget mere end et budskab - for han bragte Gud i spil i verden blandt mennesker.
Derfor vi taler om Begivenheden Kristus: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de kristne samfund - menigheder og Kirkerne.
Men da du hverken tror på Jesus som Kristus eller på Jesu Kristi Gud Fader - er det tydeligvis vanskeligt for dig at få fod på hvad det hele drejer sig om hvorfor du også taler som et barn om tingene, som fx når du gang på gang taler om kristendommens menneskelignende hankønsvæsen af en Gud. Her afslører du at det religiøse spirituelle åndelige ikke er noget du har forstand på eller gjort dig nogen som helst erfaringer med i dit liv.
Og dine private fantasier og forestillinger om at Jesus Kristus var Gudløs og ikke åbenbarede Gud for os igennem sig selv og dermed ikke bragte Gud i spil i verden, må du længere ud på landet med.
Du er totalt blank omkring alt med Gud og det religiøse spirituelle åndelige i menneskers liv.
Jesus Kristus er det menneske du har taget størst afstand til og da du ikke har nosserne til at stå ved dette, digter og fantaserer du i vilden sky om at Jesus Kristus var miljø aktivist og var Gud'løs.
Arne:
Når jeg har min tro på det guddommelige og ikke på et menneskelignende hankønsvæsen, som kaldes Gud, så skyldes det, hvad jeg oplever - og her bliver for mig dette hankønsvæsen for småt i forhold til, hvad jeg oplever som sandhed - samtidig med at vi menneskers position i "Skaberværket" for mig er vildt overvurderet. Når jeg sætter gåseøjne om "Skaberværket", er det fordi, det er uklart for mig, om verden er skabt eller evig - og ligeledes uklart om den er enkel eller flerfoldig.
Du snakker om det med Gud som et barn gør, før de er blevet voksne nok til at forstå at det med Gud er et religiøst spirituelt åndeligt spørgsmål.
Da du åbenbart ikke selv nogensinde har haft religiøse spirituelle åndelige erfaringer kan du selvfølgelig ikke forstå hvad der menes med at Jesus Kristus taler om Gud som vores Himmelske Gud Fader i vores SØN'skab i Kristus (Guds Børn) gennem Helligånden.
Det kræver religiøse spirituelle åndelige erfaringer at kunne forstå disse forhold. Og da du hævder vi mennesker ikke har sådanne religiøse spirituelle åndelige erfaringer - jamen hvordan skulle du så også kunne forstå disse forhold. Det kan du jo nødvendigvis ej heller.
Ligeledes blander du den astrofysiske videnskab med religion. To helt uafhængige størrelser. Bibelens Skabelsesberetning er ikke astrofysik.
Hvad er det så???
Hvordan vi skal forstå os selv i relation til Gud som vores Skaber og dette er en religiøs spirituel åndelig kategori der her er på tale.
I astrofysik - i den astrofysiske videnskab - er der ingen Gud. Men du blander disse to ting sammen, og det kommer der en masse barnligt sludder ud af.
Det skyldes Avisen Information at du gør dette, også den avis har opfattet i mange år tingene så barnligt såvel som det også er den avis der kan finde på at tale om en menneskelignende hankønsvæsen af en Gud -- som også den avis lægger spalter til om at kristendommen i særlig grad er skyld i at mennesket driver rovdrift på naturen og ingen god naturlig sans er i besiddelse af.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
|
|
|
|