annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
0 registrerede 130 gæster og 125 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Den livgivende kærlighed

Du står overfor et Jesus Kristus Ikon

I vist en ortodoks kirke i Grækenland - så du må vide med dig selv at det er en kunstnerisk symbolsk afbildning Jesus Kristus

Og man kan ikke være beskæftiget med Jesus Kristus uden at det er vi menneskers virkelighed med Gud der er sagen - der er det religiøse spirituelle åndelige indhold.

Det er vores SØN'FADER JEG'DU kommunikerende samtalende BØNS virkelighed med Gud gennem Helligånden.

Dette er essensen i hvordan den vores virkelighed med Gud Jesus Kristus er en ÅBENBARING af.

Du vil ikke tage imod Gud i Jesus Kristus. Du vil ikke lade dig tiltale af Jesus Kristus men fandeme du taler direkte ned til Jesus Kristus og sætter ham på plads med dine private ideer om Jesus Kristus - ja du hævder det modsatte af hvad Jesus Kristus gerne ville fortælle og sige dig.

Altid siger du det modsatte af hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for at have beriget verden med, sat i spil i verden.

Her jorder du og fejer du Jesus Kristus fuldstændig af banen og du nedgør hvad han står for:

Citat:
Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!

som en del af det ufattelige guddommelige - en ufattelighed, jeg fornemmer, at man ikke skal gramse i, men i stedet skal bruge de givne evner i kærlighed til verden - så godt og så længe, man kan.
Egentlig ganske enkelt og ligetil - og uden åndsrigdom ;)

Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét

agnostisk panteist

at bag de mange menneskeskabte Guds-billeder ligger der vel dog noget guddommeligt, som vi mennesker blot ikke magter at fatte

Det lidt længere svar er: Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed.
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.
Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud

i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighed

anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.

Et større frontal angreb på Jesus Kristus har jeg vist aldrig læst før.

Det er som om du gør dig særligt umage med at sige det stik modsatte af Jesus Kristus.

Kære HansKrist hvorfor kan jeg Arne ikke mene det stik modsatte af Jesus Kristus og nedgøre Jesus Kristus, har jeg ikke Trosfrihed til dette HansKrist???

Jo da

Men der hvor kæden hopper af er at du vil blæse og have mel i munden - at du samtidig med disse dine igennem mange år gentagelser af hvad der står i citationsboksen ovenfor også vil flage med et Jesus Kristus Ikon.

Det er groft manipulation og misbrug af Jesus Kristus.

Du fører dig selv og folk bag lyset.

Du har intet med Jesus Kristus at gøre og det er ikke Jesus Kristus du har mødt i forbindelse med din Ikon oplevelse.

Jesus Kristus siger ikke dig noget som helst, men det gør dine egne ideer om det guddommelige som er stik modsat Jesus Kristus Åbenbaringer vores guddommelige natur.

Du er så utroværdig som et menneske kan være.

Du er så Anti Jesus Kristus som et menneske kan være.

Fyldt med Fup og Bedrag er du - du misbruger Jesus Kristus

Jesus Kristus siger dig ingenting - du tar ikke imod Jesus Kristus men du jorder og ringeagter alt han står for.

Helt iorden den dag du ikke flager med dit Jesus Kristus Ikon.

Hvis et Jesus Kristus Ikon skal give mening overhovedet skal man vide det er Jesus Kristus ud fra at man ved hvem Jesus Kristus er og hvilke Åbenbaringer vi har fået fra ham.

Alle disse Åbenbaringer afviser du og ringeagter du.
Seneste indlæg
Troens frihed
af Arne Thomsen
09/06/2025 11:49
Hvad sker der i disse dage?
af somo
02/06/2025 08:12
Misforståelsen
af somo
26/05/2025 10:06
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
22/05/2025 19:22
Lys
af Hanskrist
18/04/2025 04:14
Nyheder fra DR
Israels flåde har angrebet havn i Yemen
10/06/2025 08:22
Næsten uændret inflation i maj
10/06/2025 08:16
Dyreinternater forventer travl sommer me..
10/06/2025 07:16
Samtaler mellem Kina og USA fortsætter ..
10/06/2025 07:15
Australien kontakter USA, efter journali..
10/06/2025 06:57
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Inflationen rykkede sig et lille nøk op..
10/06/2025 06:08
Nu har Danmark mere end seks millioner i..
10/06/2025 06:07
”Det er hensynsløst. Meningsløst”:..
10/06/2025 05:50
Anmeldere: Sass Larsens nye bog efterlad..
10/06/2025 05:27
Sydkoreanske kpop-stjerner har aftjent d..
10/06/2025 05:18