0
registrerede
154
gæster og
352
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham?
|
Du sagde, at titlens virke på den måde ved stort forbogstav forbindes med en person. Så, nej dine ord giver ikke helt mening for mig om mit kalds rolle Frelseren, fordi Jesus sendte Helligånden, Talsmanden men igen, han sender jo ikke sig selv som ham personen Jesus, hvilket sådan ikke har en sammenhæng med tjenestens titel i henhold til en han Talsmanden. Dog Er Guddommens evige identitet med ´jeg´ og dog ikke ligesom midlertidigt i verden sammen med folk mig mennesket Gerth Drost og mit åndelige arbejde ´som´ frelserskikkelsen. Jeg behøver heller ikke at kalde mig selv for Gerth Frelseren ligesom, hvorvidt om i kalder mig personligt for Gerth eller symbolsk Frelseren...
Det er klart. Mennesket Jesus døde jo, og blev Kristus og Guds Talsmand ... og korrekt ,,han,, sendte ikke sig selv - vi taler om ånd ... også derfor jeg ikke forstår hvorfor Guds ånd - den der svævede over vandende - ikke omtales som han, men gøres det når den opstandne Kristus taler gennem Gus ånd, som Talsmanden til de troende ... og for at gøre det mere svært (for mig) siges der jo, at Ordet - Guds Ord (som forstås som guds søn) har været med til at skabe alting.
Nå bliver nok for svært for mig at tydeliggøre idag.
Har så mange andre tanker i hovedet, men vender tilbage når jeg er mere klar.
.
|
|
|
|