annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
September Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 10 gæster og 322 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Spiritualitet

Citat:
Arne:

når jeg læser, hvad du skriver om din spiritualitet, siger det ikke noget inden i mig.

Det behøver du jo ikke skrive. Var Kræn-p her og andre af den kaliber ville de kunne påskønne og værdisætte eller værdsætte hvad jeg skriver.

Det taler bestemt ikke til din fordel at du ikke magter at vurdere og bedømme hvad jeg skriver. Og dette har INTET at gøre med om hvorvidt den form for SPIRITUALITET jeg beskriver fascinerer dig og optager dig.

Iøvrigt er der jo en del om det Jesus Kristus Ikon teologiske grundlag fra Nye Testamente som udelukkende stammer fra Paulus. Hvorfor det er lidt skræmmende at du kan skrive:

"når jeg læser, hvad du skriver om din spiritualitet, siger det ikke noget inden i mig"

Ja du afslører blot at du ikke rigtig teologisk aner hvad du selv snakker om fra tid til anden.

Iøvrigt er det jo også mine indlæg i forbindelse med din Jesus Kristus Ikon tråd der virkelig er kød på. Husker hvor paf jeg var over at du slet ikke ud fra Nye Testamente kunne finde den teologiske kristologiske legitimitet og grundlag for Kristus Ikon'er.

Grundbetingelsen for værdifuld dialog her på trosfrihedens hjemmeside er vi debattørers teologiske indsigt og forståelse hvad fx SPIRITUALITET dækker over.

-0-0-0-

Martinus gav sit samlede livsværk titlen Det Tredje Testamente.

Jeg har alle bøgerne - Det Tredje Testamente -

Meget smukt illustreret.

Og ikke bare Martinus kosmologiske tænkning og åndelighed eller SPIRITUALITET interesser mig - men også min egen og andres. Jeg er bestemt interesseret i at forstå mennesket ud fra dets kosmiske totalitet - ja min tænkning og spiritualitet er virkelig som oftest antropokosmisk.

Hvor ofte har du ikke hørt mig tale om vores fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i verden værens eksistens, tilstedeværelse og engagement.

-0-0-0-

Det er selvfølgelig nedslående at mine indlæg bliver trådt under fode - og det lidt er at kaste perler for svin.

Kan I par få aktive debattører her på Trosfrihed ikke lodde dybden i mine indlæg og værdsætte hvor fyldt de er med rasende interessante tværvidenskabelig erkendelser det er jo værst for jer selv, da I simpelthen ikke aner hvad I går glip af. Og som tidligere sagt skriver jeg for højt begavede yngre mennesker som fx Kristian Leth.

Hvis stedet blev besøgt af teologer af en vis dannelse og originalitet mine indlæg ville blive værdsat og fundet interessante.

Religionsfilosofisk set er jeg en af de mest interessante tænkere vi har i Danmark. Er min egen påstand og folk må hjertens gerne pege på nogle de mener overgår mig, det ville kun glæde mig om det var tilfældet.

Men indtil videre evner forpligtiger og dermed har skæbnen udvalgt mig til at skrive tværvidenskabelige religionsfilosofiske indlæg.
Seneste indlæg
Troens frihed
af Arne Thomsen
02/06/2025 13:26
Hvad sker der i disse dage?
af somo
02/06/2025 08:12
Misforståelsen
af somo
26/05/2025 10:06
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
22/05/2025 19:22
Lys
af Hanskrist
18/04/2025 04:14
Nyheder fra DR
Helsingborg er Sveriges største smugler..
02/06/2025 15:34
EU giver to madleveringsfirmaer milliard..
02/06/2025 14:40
Tre fodboldtilhængere sigtet for trusle..
02/06/2025 14:23
Så mange danske rekorder slog Mads Pede..
02/06/2025 14:11
Etna i udbrud: Kan påvirke flytrafikken
02/06/2025 13:42
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Pressenævnet kritiserer Kristeligt Dagb..
02/06/2025 13:53
Investeringer i Ukrainsk droneproduktion..
02/06/2025 13:33
Mette F. vil skærpe sanktioner for at p..
02/06/2025 13:31
Ukraine kræver kidnappede børn retur f..
02/06/2025 13:29
Medie: Frankrigs præsident Macron vil b..
02/06/2025 13:26