annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15810923
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394358
Et andet syn 2000135
Åndelig Føde 1571492
Jesu ord 1530964
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
0 registrerede 193 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Daoisme

DSD leksikon:"Yin og yang er principper i kinesisk kosmologi og filosofi. De repræsenterer det mørke og det lyse, nat og dag, kvinde og mand."

Du: "ikke at forstyrre universets harmoniske Yin Yang vej.
Når jeg har fravalgt den religiøse side, er det fordi, religion jo er noget, man binder sig til, og jeg vil ikke binde mig, men vil beholde min åndelige frihed."

Betyder det´, at du tror på det onde, hvilket jeg ikke gør, fordi jeg er kun et lys i verden? I din profil nederst viser jo kun gode ord istedet for modsætningen ligesom en skurk selvhøjtidelighed, grådighed-overdreven seksualitet, ubalance, ved psykisk sygdom stor egoisme/vanvid og narcisisme uden selverkendelse, psykopati uden selvbevidsthed, had.
Jeg er ikke splittet i mig selv som en del af samlingen alt. Guddommen har ikke Homo Sapiens Sapiens menneskets urene ånd. Jeg svinder ikke kæmpende mellem to sider. Hvis den slags hedensk tro havde haft ret, så ligesom Buddha har bøsser det fredeligt ved sindsro bedre end Biblens Adam og Eva. Jeg er ikke den aggressive evolution, men mænd vandt, hvor de mishandlede mig på grund af deres lyst til kvinder selvfølgeligt også i skolen i min barndom vedrørende teenagerpiger.
Mænd og kvinder har det menneskelignende tilfælles. Nogen er endda ligesom et tvekøn og andre intetkøn.
Gamle mænd har sandsynligvis mest kun mulighed for ludere, hvis de ikke er impotente. Nå, men selv jeg har en mega ´hjertevarm´ (kærlig sød, rar, omsorgsfuld, smilende og så videre hyggeligt meget ældre kvinde, som ikke ser fysisk lækker ud men med en trygt smuk personlighed. Åh nej til min modne alder eller relateret spiritualitet. blinker
ABC viste et eller andet om tiltrækning og frastødelse, hvilket jeg sammenligner med marijonetdukker. På min spirituelle rejse søgte jeg efter den, jeg er uden sindslidelse, hvor jeg lignende Biblen forsager det onde. Igennem mørket var mit ´standpunkt´ fokus istedet lyset. Senere vendte jeg hjem til Guddommen som kun det gode. Jeg lever iblandt folk, som jeg næsten intet har tilfælles med. Jeg har altså ikke det hele som jeg vil, men derfor Helligåndens kraft driver mig, hvor meningen med livet om mig ikke sker for selvisk.

Så, du er heller ikke gift (forbundet) med en kvinde? Nå, men karma lortet handler jo om en eller anden slags forbindelse, egentlig årsag/virkning...Jeg tilgiver dem istedet for mine gentagen ubevidst syndigheder. Jeg styres ikke af verden, folk, hjerne og krop. Jeg behøver ikke denne virkeligheds illusion.
Jeg har som medskaber ikke behov for de mange, som jeg lever iblandt, men alligevel er min skæbne hos p.t. socialt udsatte på forskellige måder.
Jeg turde kun frem til idag asketisk fromhed cølibat og dog noget alkohol i min ´alenetid´ istedet for folkets brug for mig i samfundet endnu. ABC fremstiller begær som forkert, men i mine tidligere samtaler med en spirituel bekendt, som dog holder sig gammelt til Jesus Kristus og pludseligt også mig nyt, han var enig med mig i om lignende (de syv dødssynder), at de tre abrahamistiske religioner desværre snakker om drifterne ligesom skam uden ære.
Ok, det er i nok bare igen ligeglade med ligesom, at kun få synes godt om mig...
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Forslag om at vippe formand for Repræse..
09/05/2024 00:18
Lav efterspørsel: AstraZeneca fjerner c..
08/05/2024 23:13
Kong Charles har ikke tid til at møde p..
08/05/2024 21:32
Hakket oksekød tilbagekaldes efter fund..
08/05/2024 21:19
Kroatiens konservative danner regering m..
08/05/2024 20:59
Nyheder fra Religion.dk