annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15733159
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386511
Et andet syn 1994866
Åndelig Føde 1534792
Jesu ord 1526866
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
0 registrerede 223 gæster og 66 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Åndelig Føde

Kære Arne

Dejligt at du vil deltage i tråden smiler

Citat:
Det har så ført mig til at erkende, at det ikke er vi menneskers opgave at "snage i miraklet", men i stedet ydmygt at erkende, hvor lidt vi mennesker betyder i dette univers - og samtidig at erkende at vi dog er en lille bitte del af miraklet.
Dette perspektiv føder i mig en lykkelig kærlighed til verden og får mig til at erkende, at meningen med mit liv er denne altomfattende kærlighed - at udleve alt hvad jeg kan - så længe jeg kan - og at alt andet er spild af tid smiler


Det er interessant at høre om din måde at opleve på. Hvad der fører til en særlig oplevelse hos dig. Jeg når også til en opfattelse af "denne altomfattende kærlighed". Men for mig at se er den så essentiel og fundamental, at vi bevidste væsner ikke kan gå til grunde. Kærligheden lever i os, og vi lever i den. Guds musik spiller i os, og dette liv vil vi altid være del af.

For mig at se er vi mennesker ikke ubetydelige, men - sammen med alle andre bevidste væsner - af uendelig stor betydning.

"Den erkendende og det erkendte er ét. Jævne mennesker forestiller sig, at de skal se Gud, som om han stod dér og de her. Således er det ikke. Gud og jeg, vi er ét i erkendelsen."
- Eckehart

"Dagen for min spirituelle opvågnen var dagen, hvor jeg så og vidste, at jeg så, alle ting i Gud og Gud i alle ting."
- Metchild af Magdeburg

"Mit selv er Gud, ej heller kender jeg noget andet selv end min Gud."
-Catherine of Genoa

"I de henseender hvor sjælen er ulig Gud, er den også ulig sig selv."
(Bernhard af Clairvaux)


Eller som Aldous Huxley selv skriver - nu hvor vi også taler om Den Evige Filosofi:

"Atman, det iboende, evige Selv, er ét med Brahman, al tilværelses absolutte princip; og det endelige mål for ethvert menneske er selv at opdage denne kendsgerning og at finde ud af hvem han virkelig er."
- Aldous Huxley


Kh Thomas
Seneste indlæg
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Demonstranter på gaden for at støtte r..
30/04/2024 04:23
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Nyheder fra Religion.dk