annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ALH
Emne: Re: DYBETS DIMENSION

Michael, det er på mange måder et flot indlæg, du har skrevet til Hanskrist.

Selv har jeg ikke tid til at deltage i debatten i dag, men det er rart at se, at du hele arbejder på sporet af dybets dimension blinker

Det er også rigigt, at vi (især Hanskrist) nogle gange tolker dine begreber over i den østlige kontekst, hvilket du gerne frabeder dig. Jeg er dog ikke helt sikker på, at det ikke er tilfældet. Hermed mener jeg, at man godt kan være østlig inspireret uden at hælde til okkultimse, new age osv. Du forsøger jo netop - i din religiøsitet - at holde fødderne på jorden.

Der er dog bl.a. et begreb, jeg skuler en smule til: det er vedrørende dit begreb om "ikke-handling". Hvad mener du i grunden?

Jeg ville nok ikke sige, at Jesu tre sidste dage er ensbetydende med ikke-handling. For i øvrigt skal vi have slået fast, om Jesu tre sidste dage er fra korsfæstelsesdagen til opstandelsesdagen? Eller om det er de tre dage op til korsfæstelsen?

Fra et kristent synspunkt lider Jesus ikke af ikke-handling. Hans handling består i lydighed og tro. Han er midtpunktet i korsfæstelsesbegivenheden. Hvad kunne han gøre? Springe ned af korset og derved frelse sig selv? Nej, frelsen ligger alene i selve begivenheden, at Gud handler med os. Det er i og for sig en troens begivenhed. Kaldet lyder, at vi skal følge Jesus ind i døden og livet. Loven er ikke længere de døde bogstaver men derimod det levende forhold til Gud selv i Vor Herre Jesus Kristus.

Mvh
Anne
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk