1
registreret Arne Thomsen
133
gæster og
324
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: DYBETS DIMENSION
|
Det er jeg faktisk ikke helt enig i, og det er ikke i overensstemmelse med kristendommen, nærmere bestemt som troen på Jesu ord og liv (død og opstandelse).
Gud rækker ud mod menneskene, men når kun hjerterne på dem, som vender om. For Gud er kærlighed; den, der ikke elsker, kender ikke Gud.
Det er netop i selve trosprocessen, at den gamle surdej renses, og hjertet kan efterhånden blive mere og mere healet og rent.
Det er korrekt, at vi ved at tro på Jesus - som talte, som han hørte af Gud - renses. Vi skal "spise" af ham, for han er det sande brød - hans ord er ånd og liv. Men det kræver noget at tage imod hans ord - omvendelse; ordene og budene stiller krav til os mennesker, som lever med jordiske begær og bekymringer, had og ignorance, frygt og egoisme. Men kan vi virkelig tro ham, når han taler sin åndrige tale, som går stik imod vores jordiske natur, så er der hul igennem.
Med dit udsagn kunne man spørge om, hvor mange år (eller liv), der skal til, før Gud vil kende en
Jeg talte ikke om at "kende". Jeg sagde: "Gud når et rent hjerte. De rene af hjertet skal se Gud".
|
|
|
|