annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15695368
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382881
Et andet syn 1992346
Åndelig Føde 1527327
Jesu ord 1523896
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 426 gæster og 174 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Åndelig Føde


Når troen bliver til en virkelig virkelighed, er det klart, der først bliver åbnet op for den åndelig virkelighed, men - den virkelighed udvider sig til det hele menneske, så hverdagslivet præges af den åndelige virkelighed.

Tanken om hjernespin, opstod først da troen var væk.

Når troen er der, er oplevelsen ikke, der er tale om hjernespin -

man kan jo så diskutere om det med gud og hans ånd er virkeligt, eller fantasi som bliver til virkelighed, men virkeligt bliver det for den som tror


der er jo også det med troen, at den både lever og dør af tvivlen …

hvis tvivlen vinder i ens trosliv, er det svært at blive troende igen, fordi tvivlen bygger på noget som man opfatter som kendsgerninger



*

Paulus

De der tror rigtigt får ånden i kraft af den opstandne Kristus, og får et efterliv hvis de bliver døbt til Kristus og iklædes Kristus

Citat:
Alle I, der er døbt til Kristus, har jo iklædt jer Kristus.
Vers 27
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Gal/3

… for man bliver jo ifølge Paulus frelst af tro … men hvilken tro – jo den rigtige.

Nemlig, at Kristus er opstået - for ellers er der jo ingen tro som giver adgang til at blive født påny

Jeg ved ikke om Paulus ønskede at ændre sig – ja det gjorde han jo så, fra morder til kristen missioner - men efter kaldelsen, hvor Jesus bliver hans herre, skriver han senere:

Citat:
Det, jeg vil, det gør jeg ikke, og det, jeg hader, det gør jeg.
Vers 15b
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/rom/7

så en stor befrielse for ham, at Jesus blev hans herre

Når jeg mener, han var et magtmenneske, betyder det jo ikke, han af nogle ikke var værdsat, men kæmpede gjorde han.

Han kæmpede for, den måde han tænkte og troede på var sandhed, dette fordi der jo også var andre Kristus retninger og ledere -

og at Paulus vandt, var nok fordi han talte om og forklarede det med ånden, opstandelsen og efterlivet for de som bliver født på ny – og som tidligere skrevet mente han jo, han fra himlen skulle dømme, de som ikke troede rigtigt, så han forbliver den i egen bevidsthed, der dømmer og udsletter folk, hvis ikke de lever op til hans forståelse af den rette tro, som han gjorde som farisæisk skriftklog
Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Østre Landsret evakueret på grund af b..
26/04/2024 09:58
To mænd anholdt i nordjysk narkosag
26/04/2024 09:42
SAS tabte én milliard svenske kroner i ..
26/04/2024 09:09
Nordjysk kommune beder Christiansborg om..
26/04/2024 08:48
Korruptionssag i Ukraine: Fratrædende m..
26/04/2024 08:03
Nyheder fra Religion.dk