1
registreret Arne Thomsen
680
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: En tanke ...
|
Hej Tikka. Du skriver til mig:
Din underskrift: agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed – forstår jeg er en reklame/oplysning for, hvad du selv mener, du repræsenterer, og altså ikke noget du præsterer spontant … spontant som forstået: fremkommer uden ydre påvirkning. Hvis de ord du reklamere med ikke er resultatet af ydre påvirkning, hvorfra kommer det så … og hvordan definerer du de enkelte ord, som du jo nødvendigvis må erfare i eget liv, hvis de repræsenterer dig Mit svar: Du har ret i, at jeg mener, at jeg er en agnostisk pan"theist" - agnostisk fordi jeg er uvidende om det guddommelige, men mærker dets væren overalt - derfor pan og anførselstegn om theist, fordi dét at gøre det guddommelige til en person, for mig er en "ugudelig" grovhed og en hovmodig nedgørelse af det guddommelige. De efterfølgende ord betegner jo egenskaber værd at opnå, og som jeg oplever, at agnostisk pan"theisme" inspirerer til.
At jeg ikke har noget at prale af her, har du jo selv netop set et eksempel på: Vladimir Putin
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|