annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15869865
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397974
Et andet syn 2002929
Åndelig Føde 1599822
Jesu ord 1534105
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
0 registrerede 578 gæster og 199 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

Citat:
Arne:

I kristendommen er man jo heller ikke helt fremmed for det guddommeliges væren overalt.



skulle dette være korrekt - så ifølge Kristian Leth - Bibelen Leth Fortalt - så er Paulus' geni at dette kombineres med STRUKTUR og OPBYGGELIGHED indenfor personligheds livets sfære - så det er altså ikke noget ukendt udifferentieret upersonlig "det" noget som vi kun kan forholde os til gennem filosofisk abstrakt spekulation.

Altså i kristendommen griber Gud mennesker og forandrer dem - gør dem til helt nye mennesker - de nye skabninger vi er i Kristus.

Altså vi er ude over den abstrakte filosofiske spekulation som du Arne og Jan ABC bortviser det religiøse spirituelle til.


I kristendommen kunne man aldrig finde på at skubbe Gud væk og ud af menneskets liv og bortvise denne helt afgørende diskurs til tvivlsomme filosofiske abstrakte usikre gisninger.



Nej VISHED VISHED VISHED - GNOSIS GNOSIS GNOSIS - vi tilbeder ikke nogen ukendt filosoffernes Gud.


Ved en åbenbaring er hemmeligheden gjort kendt for mig, sådan som jeg kort skrev om det før. Når I læser det, kan I se, at jeg har fået indsigt i Kristus-hemmeligheden. I tidligere slægtled blev den ikke gjort kendt for menneskenes børn, sådan som den nu er blevet åbenbaret for hans hellige apostle og profeter ved Ånden:

Når Kristus, jeres liv, bliver åbenbaret, da skal også I blive åbenbaret sammen med ham i herlighed. altså i Kristus ikke bare en Ny Guds Åbenbaring men også et Nyt Menneske - de nye skabninger vi er i Kristus - bliver os ÅBENBARET.

iført jer det nye, som fornyes i sin skabers billede til at have erkendelse. Her kommer det ikke an på at være græker og jøde, omskåret og uomskåret, barbar, skyte, træl, fri, men Kristus er alt og i alle.



Kristi legeme bygges op, indtil vi alle når frem til enheden i troen og i erkendelsen af Guds søn, til at være et fuldvoksent menneske, en vækst, som kan rumme Kristi fylde. Da skal vi ikke længere være uforstandige børn og slynges og drives hid og did af hver lærdoms vind, ved menneskers terningkast, når de med snedighed fører os på lumske afveje, men sandheden tro i kærlighed skal vi i ét og alt vokse op til ham, som er hovedet, Kristus. Ud fra ham føjes hele legemet sammen og holdes sammen, idet hvert enkelt led hjælper til med den styrke, det har fået tilmålt, så legemet vokser og opbygges i kærlighed. Efeserbrev 4

Derfor bøjer jeg mine knæ for Faderen, efter hvem hvert fædrenehus i himlene og på jorden har navn, og beder om, at han i sin herligheds rigdom med kraft vil give jer at styrkes i det indre menneske ved hans ånd, at Kristus ved troen må bo i jeres hjerter og I være rodfæstede og grundfæstede i kærlighed, så at I sammen med alle de hellige får styrke til at fatte, hvor stor bredden og længden og højden og dybden er, og til at kende Kristi kærlighed, som overgår al erkendelse, så I fyldes, til hele Guds fylde nås.

Ham, som formår med sin kraft, der virker i os, at gøre langt ud over alt, hvad vi beder om eller forstår, ham være ære i kirken og i Kristus Jesus i alle slægtled i evighedernes evighed! Amen. Efeserbrevet 3.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
13/05/2024 22:44
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Borgmesterens flertal væk i Nordfyns Ko..
14/05/2024 09:39
Seks batteridrevne skibe skal fra 2030 f..
14/05/2024 09:03
Nu kan københavnerne få en ny spand ti..
14/05/2024 08:49
Menighedsråd lokker potentielle nye med..
14/05/2024 07:50
Tjek dit kort inden ferien: I år udløb..
14/05/2024 07:44
Nyheder fra Religion.dk