annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15881791
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399018
Et andet syn 2003686
Åndelig Føde 1604019
Jesu ord 1534505
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 573 gæster og 85 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

Sjovt du lige spørger til det da jeg har forsøgt at finde dokumentation for min egen påstand som stammer to steder fra

1): Jeg har set det på en planche over kulstof kredsløbet hvor methan indgår, og 2): hørte og så det forklaret på en YouTube video (mener det var Leif Busk)



Indtil videre er det nærmeste jeg er kommet billedet eller planchen
kulstof kredsløb

Når methangassen møder ilt, kan methanoxiderende bakterier sørge for en komplet iltning til vand og kuldioxid. selv om dette foregår til havs mener jeg også dette er hvad der foregår hvis dyrene er omgivet af frodige grønne tilgroede marker som de er i permakultur jordbrug - og ihvertfald er de rigtige bakterier i meget rigelige mængder af altafgørende betydning for permakultur jordbrug (om de methanoxiderende indgår vil jeg tro - ihvertfald indgår de bakterier der optager CO2)

Men jeg har ikke den faglige forståelse og viden til at udtale mig herom. Så lige nu ville jeg ønske at kunne finde den YouTube video hvor jeg hørte det og så det illustreret.

Hvis det er korrekt hvad jeg refererer og påstår burde det være til at finde - hvilket det kniber gevaldigt med. + Det burde jo også være en BREAKING NEWS af dimensioner. Så jeg bliver i tvivl om hvad der er op og ned her.

Men i Netflix dokumentaren KISS THE GROUND der også er om regenerativ permakultur jordbrug her blev der gjort stort nummer ud af hvor vigtige kvæg var.

Men dette er nu en kendt sag at dyr og kvæg skal der til for at regenerativ permakultur jordbrug kan fungere.

Kristiane Ravn Frost:

For mig var dette en øjenåbner. Jeg har været 95% eller mere veganer siden 1979, så pludselig at opdage at husdyr er en del af løsningen er både provokerende og en lettelse af rang. Det er ikke urealistisk, at vi i løbet af en ti-årsperiode kan skabe et gedigent muldlag. Ligesom sunde tarme giver sunde mennesker, så giver et godt muldlag med masser af mikro-organismer og kulstof lagret i jorden gode betingelser for fortsat liv på jorden, idet mere kulstof i jorden binder mere væske, hvilket gør os i stand til at håndtere både større mængder regn og mere tørke, samtidig med at CO2 bliver bundet i jorden, hvor det gør gavn og øger vore afgrøder.


-0-0-0-0-


Uden drivhusgasser ville Jordens gennemsnitstemperatur være minus 19 grader celcius, ifølge Danmarks Meteorologiske Institut. Vi kan altså takke gasserne for, at vi kan holde varmen.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Første portræt af kong Charles afslør..
14/05/2024 19:23
Caroline Wozniacki får ikke et wildcard..
14/05/2024 19:17
Danmark var i dag 0,2 grader fra årets ..
14/05/2024 17:59
Løbelegende påstår, at supersko havde..
14/05/2024 17:51
Otte omkom, da bus med landarbejdere væ..
14/05/2024 17:46
Nyheder fra Religion.dk