annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 46 gæster og 151 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde

Hej Thomas.
Det var ikke min hensigt at nedgøre din næstekærlighed, og jeg beklager, hvis det kan se sådan ud.
Men det står vel stadig fast, at det er dommedag - og især hvad der kommer derefter - du fokuserer på.

Så vidt jeg ved, troede man i den tidlige kristendom, at dommedag ville komme snart, og der var skuffelse over, at det ikke skete.
Men der er jo trods alt kun godt godt et par tusind år.

Jeg har et andet billede af dommedag. Det er, når solen brænder ud - når dens atomfusionskraftværk løber tør for brint:
Citat:
Ved at studere radioaktive henfald i mineraler, sten og de ældste meteoritter ved vi, at Solen og hele vores solsystem er ca. 4,6 milliarder år gammelt, sammenlignet med universet, der er ca. 13,8 milliarder år gammelt. Fra vores observationer og modeller af stjerner med forskellige masser har vi fundet frem til, at stjerner som Solen lever i ca. 10 milliarder år. Det vil altså sige, at Solen slukker om ca. 5 milliarder år!

Det moderne menneske er i sammenligning kun ca. 200.000 år gammelt, så 5 milliarder år er jo en del tid i menneskets referenceramme. Samtidig er det en hel anden diskussion, hvor længe vores race mon overlever på Jorden.
og jeg har en idé om, at vi mennesker meget vel kan have udryddet os selv meget før - men også en idé om at vi har evner til at undgå det - med omsorg for og kærlighed til den værende guddommelige verden smiler

Og dommedag eller ej, så hvorfor ikke elske skaberværket, som det er - her og nu? blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Irans tidligere udenrigsminister skyder ..
20/05/2024 19:19
Biden kalder ICC-anklagers ønske om Net..
20/05/2024 19:03
Michael Cohen erkender at have stjålet ..
20/05/2024 18:37
Israels præsident angriber ICC efter h..
20/05/2024 16:55
Skib endelig på vej i havn efter brokol..
20/05/2024 16:31
Nyheder fra Religion.dk