annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
0 registrerede 49 gæster og 178 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Åndelig Føde

Hej Arne

Citat:
At vi mennesker tillige skulle kunne "forvalte" Kosmos forekommer mig at være en absurd tanke - ja rent storhedsvanvid


Mit svar må her være det samme, som jeg før har givet:

Jeg ser omvendt Bibelens syn på os mennesker som forvaltere af skaberværket som en meget ydmyg tilgang til Mennesket: Mennesket som Tjener. Tjener af alt levende og af hele skaberværket. Nemlig ved at være et spejl, som reflekterer Guds lys ud over verden og reflekterer skabelsens pris tilbage til Gud.

Sker dette nu? Nej, ikke i en falden verden. Her arbejder naturen imod os. Mennesket faldt, verden faldt. Adam fik at vide: "... skal agerjorden være forbandet for din skyld; med møje skal du skaffe dig føden alle dine dage."

Men når menneskeheden modtager Guds Ånd på ny og igen finder kærligheden til Gud og til hverandre, så vil verden en dag genfødes, og vi skal udleve vort oprindelige kald.

Såvidt kristendommen.


Dette mente du muligvis ville føre til en "passiv afventen", hvorfor jeg tilføjede:

Vi afventer ikke at modtage Guds Ånd. Den kan modtages NU. At naturen arbejder imod os er vel et faktum. Der findes lidelse og død, meget af det er "naturligt" i form af sygdomme, alderdom, katastrofer.

Det, vi venter på, er, at alt, hvad vi gør NU, vil få en yderligere opblomstring, når verden genfødes, og al lidelse skal ophøre.


Citat:
Vi startede med økse, bue og pil, siden med ild, agerbrug og husdyr, og vi "satte kronen på værket" med teknologi og industrialisering, så kloden er blevet til én stor losseplads - til lands, til vands og i luften.
Hvad står der herom i Bibelen? Mig bekendt intet!


Hvis du tænker på flyvemaskiner, ubåde, bil-os og mikro-plast, så nej, det står der vist intet om. Men ville det være nødvendigt, at Bibelen skulle være belæsset med information om disse ting, før man kunne få den rette indstilling til verden og alt levende?

Kh Thomas
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Iran holder præsidentvalg den 28. juni
20/05/2024 21:12
Netanyahu kalder ønske om ICC-anholdels..
20/05/2024 20:39
Brandfolk på vej med færgen til krafti..
20/05/2024 20:22
Irans tidligere udenrigsminister skyder ..
20/05/2024 19:19
Biden kalder ICC-anklagers ønske om Net..
20/05/2024 19:03
Nyheder fra Religion.dk