annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16008374
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2415407
Et andet syn 2013284
Åndelig Føde 1649408
Jesu ord 1539298
Galleri
September Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 155 gæster og 215 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

Arne er det dig der igennem mange år har givet udtryk for følgende:



Citat:
Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!

som en del af det ufattelige guddommelige - en ufattelighed, jeg fornemmer, at man ikke skal gramse i, men i stedet skal bruge de givne evner i kærlighed til verden - så godt og så længe, man kan.
Egentlig ganske enkelt og ligetil - og uden åndsrigdom ;)

Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét

agnostisk panteist

at bag de mange menneskeskabte Guds-billeder ligger der vel dog noget guddommeligt, som vi mennesker blot ikke magter at fatte

Det lidt længere svar er: Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed.
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.
Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud

i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighed

anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.



Hvordan svarer hvad du dogmatisk har påstået i mange år til hvad JESUS KRISTUS har bragt i spil i verden???


Mener du at hvad du skriver svarer til hvad JESUS KRISTUS bragte i spil i verden?


Nej


JESUS KRISTUS er altså åndshovmodig ifølge Arne. JESUS KRISTUS er hovmodig står der længere oppe og han "gramser". Arne mener JESUS KRISTUS er naiv og snæversynet og nedgør det guddommelige. 😱🤔 (Men skræmmende bliver det først når Arne i tider og utider flager med et JESUS KRISTUS IKON). Det er absurd det er grotesk og det er at flage falsk. Det er også ufatteligt der ikke er andre der har opdaget svindel og fup nummeret. Alt det selvmodsigende vrøvl vi skal høre på.


-0-0-0-

Men hvis du igen igen igen nægter debat og at tage stilling til tingene - og du kun gider dit evindelige personfnidder - så synes jeg vi stopper her - jeg gider simpelthen ikke din konstante personfnidder din trang til at æres frem for at drøfte og debattere fagligt sagligt hvad du har skrevet.


Flygter du nu igen Arne.
Seneste indlæg
Spiritualitet
af Hanskrist
28/05/2024 23:49
Adskille stat og kirke?
af Arne Thomsen
28/05/2024 23:43
Vigtige præciseringer
af somo
24/05/2024 20:08
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Nyheder fra DR
Tyrefægtning bliver forbudt i Colombia
29/05/2024 02:42
FN: En million mennesker er flygtet fra ..
29/05/2024 00:47
Grønland har søgt om optagelse i ameri..
28/05/2024 22:47
Amerikansk anløbsbro til nødhjælp i G..
28/05/2024 22:34
Putin advarer Vesten mod at lade Ukraine..
28/05/2024 21:16
Nyheder fra Religion.dk