annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

Citat:
Arne: Hanskrist.
Du påstod, at jeg havde anklaget kristendommen for at være ansvarlig for plyndring og tilsvining.
Det benægtede jeg.
Og så forlod du bare emnet.
Den slags "dialog" gider jeg ikke!



Som jeg husker det skrev jeg følgende:


Citat:
Jeg savner bare lidt ydmyghed hos dig når du fx konstant frembuser med at kristendommen skulle være skyld i den måde vi ødelægger naturen og driver rovdrift på naturen.

Ydmyghed ville få dig til at tænke, måske er der helt andre økonomiske magtforhold på spil (end at vi kan give kristendommen skylden) der er årsag til den førte politik adfærd fra vores side der ødelægger naturen og i en evig økonomisk vækst, varefremstilling af luksus og forbrugsgoder + byggeri og anlægsarbejde som infrastruktur og vejnet mm + bilkørsel etc etc etc der altsammen bygger på kul olie og fossiler brændsler der er skyld i klima krisen gennem udledning af drivhusgasser primært CO2 der udgør den største part selv om mange andre drivhusgasser også bliver udledt fx i vores industri landbrug.



Jeg læste kun få af dine indlæg og jeg fandt hurtigt:


Citat:
Arne:

Hvad har kristendommen egentlig bidraget med til at modvirke vi menneskers teknologiske og overbefolkede lemlæstelse af denne klode?
Intet!


de velbetalte kristelige præsteskaber, hvad har de gjort for at lede os en bedre vej.
Jeg kan ikke få øje på andet end, at de har "opfundet" "Satan".



Jeg kan ikke få øje på andet end, at de har "opfundet" "Satan". 😱🤔


Ydmyg og nøgtern er du ikke - lidt mærkeligt at ham der skriver så meget om ydmyghed evigt og altid - at han storskryder som dig - der spores ingen ydmyghed hos dig når du gør dig klog på tingene.

Det var det jeg synes stak i øjnene som et misforhold.


-0-0-0-

Du er bestemt ikke ydmyg når du skal gøre dig klog på kristendommen.

Og det er nogle forfærdelige påstande du kommer med som siger mere om dig end kristendommen.

Et ydmygt menneske ville ikke tillade at følelserne i den grad løb af med vedkommende.

Men et ydmygt menneske ville af alle vedkommendes evner forsøge oprigtigt at studere og undersøge en sag og ikke bare give los for egne fordomme og aversioner. Og du bruger nogle forfærdelige gloser Arne.

I mine øjne mangler du ydmyghed - hvilket jo er lidt iøjnefaldende når du i den grad fordrer ydmyghed af dine omgivelser.

Så måske du skulle gribe i egen barm og feje for egen dør også.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk