annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 424 gæster og 184 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde

Hej Thomas.
Jeg har egentlig ikke indvendinger til, hvad du skriver her i dit seneste indlæg, og det bliver stadig mere klart for mig, hvor svært jeg har det med store flotte og dyre ord. Allerede ordet visdom får mig til at stejle lidt blinker

Jeg tror, det hænger sammen med min oplevelse af det guddommelige i alt - ikke bare på og i denne klode, men i alt værende, som vi har kendskab til - og jo nok også hvad vi ikke har kendskab til.
I dét perspektiv fylder vi mennesker jo ikke ret meget blinker

Og når du nævner charlataner, så tænker jeg på, hvad det mon er, der motiverer dem til at søge at overbevise andre.
Er det mon det at nyde at være "en beundret åndsfyrste"?
Jeg tænker, at der nok er mange faldgruber og krinkelkroge i "den åndelige verden".

Og så melder spørgsmålet sig jo: Er jeg en charlatan? Søger jeg anerkendelse, når jeg skriver her på Trosfrihed.dk?
Jeg må indrømme, at jeg har aldrig tænkt over det, men det er klart, at det er et relevant spørgsmål.
Jeg har ganske vist altid set denne hjemmeside som et "maskinrum til selvudvikling", og jeg er taknemmelig for, så meget det - overraskende - har givet mig.
Jeg er da også så småt ved at blive klar over, at hvert enkelt menneske må tro og tænke, som det nu kan, men min erfaring er, at samtaler her på Trosfrihed.dk sommetider kan give inspirationer, og dertil kommer, at det at udtrykke sig selv så klart og tydeligt som muligt også kan være udviklende.

Nu har jeg jo heller ikke oplevet, at nogen var enig med mig - og så kan man vel ikke kalde mig en charlatan blinker - men her møder jeg i nogen grad anerkendende ord fra dig, og så skal jeg jo nok til at passe på charlatan-faldgruben blinker

Jeg glæder mig meget over dine sidste ord:
Citat:
Mere og mere begynder jeg at tro, at visdom skal vise sig i karakteren hos et menneske i hverdagen, mere end det handler om at kunne bruge en masse ord.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed smiler heart
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Houthibevægelsen rammer britisk olieski..
27/04/2024 04:45
Canadisk provins begrænser afkriminalis..
27/04/2024 03:26
Israel sender forslag om våbenhvile til..
27/04/2024 02:12
USA's regering sætter forbud mod mentol..
27/04/2024 00:40
WHO maner til besindighed: Fugleinfluenz..
26/04/2024 21:07
Nyheder fra Religion.dk