annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
treram som stjernedreng anno 1946
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 472 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

Citat:
Gerth:

Jeg elsker åndeligt arbejde og mit spirituelle privatliv er ikke anderledes end det i hverdagen, men kunsten er alligevel her, at jeg hjerteligt brænder for min intellektuelt professionelle behandling af folket.


at jeg hjerteligt brænder for min intellektuelt professionelle behandling af folket


Du vil gerne behandle, befolkningen?

Det er der sgu mange religiøse mennesker der vil, og her er det befriende at læse hvad Paul Tillich skriver om det forhold:

Du/I kan nøjes med at læse det med store bogstaver:



Citat:
The New Being is new in so far as it is the undistorted manifestation of essentiel being within and under the conditions of existence.

There are other ways of expressing the same idea. The New Being is new in so far as it is the conquest of the situation under the law -- which is the old situation. The law is man's essentiel being standing against his existence, commanding and judging it. In so far as his essentiel being is taken into his existence and actualized in it, the law has ceased to be law for him. Where there is New Being, there is no commandment and no judgement. If, therefor, we call Jesus as the Christ the New Being, we say with Paul that the Christ is the end of the law. Paul Tillich


Du vil gerne behandle befolkningen, du vil:


commanding and judging


Du er således ikke på niveau med kristendommen, med Jesus og Paulus, med THE NEW BEING - men du befinder dig stadig i den gamle ordning - med LOVEN som opdrager hvor commanding and judging er så udbredt

Og jeg personligt hader dette og ved at det ikke har noget med kristendommen at gøre, ja ikke har noget at gøre med begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren (NÅDES BEGIVENHED (1)*) og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Der skal være NÅDE og FRIHED og BEFRIELSE - ellers er det ikke kristendom - men stadig "The law" - Loven vi befinder os under, nemlig er:

The law is man's essentiel being standing against his existence, commanding and judging it..


Hvorimod kristendom er:

Where there is New Being, there is no commandment and no judgement.

In so far as his essentiel being is taken into his existence and actualized in it, the law has ceased to be law for him.


-0-0-0-0-

Nogle tror Jesus "moraliserede" - var en stor moralsk lærermester og vejviser, men nej, derved ville han præsentere Loven, stadig repræsentere og præsentere os for:

The law; man's essentiel being standing against his existence, commanding and judging it.

Og JESUS KRISTUS ville ikke have været THE NEW BEING:

The New Being is new in so far as it is the undistorted manifestation of essentiel being within and under the conditions of existence.

In so far as his essentiel being is taken into his existence and actualized in it, the law has ceased to be law for him.


(1)*:

Citat:
Tro - begivenheden KRISTUS: er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)


Den nysgerrige kunne læse Galaterbrevet hvis vedkommende vil forstå kristendommen, altså det med KRISTUS overfor LOVEN - de nye skabninger vi er i KRISTUS - modsat de mennesker vi er og bliver under LOVEN:

The law is man's essentiel being standing against his existence, commanding and judging it.

-0-0-0-


Kristendommen er svært at forstå - den er overraskende og fuldstændig paradoksalt i forhold til hvad folk almindeligvis betragter kristendommen som værende.

Derfor PAULUS er så fandens vigtig fordi han skærer tingene ud i pap for os.

Begivenheden KRISTUS bliver så tydeligt poetisk becifret og implementeret i kultursfæren for altid og det på en måde så det ikke er til at tage fejl af hvis man dykker ned i PAULUS BREVENE.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Nyheder fra Religion.dk